Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 19 maj 2016

Ljusfenomen

I förrgår när vi skulle äta min födelsedagsmiddag så uppmärksammade D ett häftigt ljusfenomen på himlen. Det kallas visst halo. Jag missade det hela då jag var på elmoppeutflykt till postlådan. Men, vad gör det då det finns mobilkameror.
Vad ser du?


En hund, en björn eller nåt annat?

12 kommentarer:

  1. Waow häftigt! Har ju hört talas om halo men vet inte om jag sett någon gång.. Bra att nån annan kan fota när man själv missar... Igår fick jag överlämna åt Peter att fota utsikten från ett kyrktorn eftersom jag fick vända efter halva trappan pga svindel ;)

    SvaraRadera
  2. Svindel halvvägs upp i ett kyrktorn låter inte så behagligt. Men, ni är ju ute på äventyr så det är väl bara att räkna med lite strapatser.

    SvaraRadera
  3. Jag har sett halo några gånger, men aldrig med så fräcka moln inuti! Toppenbild!

    SvaraRadera
  4. Riktigt snyggt! Har också sett halos men det där var verkligen något i hästväg. Eller kanske snarare hundväg för en häst är det inte, den har en klar och tydlig nos. En mård kanske?
    http://www.fjellfotografen.se/photo/large/M%C3%A5rd_i_n%C3%A4rbild@toj-00450.jpg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir extra intressant då fantasin triggas.
      För nåt år sedan hade vi en mård på besök i vårt äppelträd http://stevereflekterar.blogspot.se/2012/10/helgfrukost-och-en-ny-tradgardsgast.html Den var dock helt omöjlig att fotografera.

      Radera
  5. Vilka fantastiskt läckra bilder! Jag försöker fundera ut vad jag ser, men jag är inte riktigt säker, men något som har ansiktet häråt är det i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Vilka häftiga bilder! Världens bästa bloggfoder. Bra att ha en så bra leverantör av bloggfoder alltså:-)

    Har aldrig sett en halo irl...

    I ettan ser jag helt klart en hund, men om man vrider bilden medsols så blir den svarta delen av molnet en Pudel alternativ en balettdansös.

    I tvåan är det fortfarande en hund, men även här vrider jag bilden runt ett varv och då blir det en artist på en trapez.

    Kul att du har börjat "slipa" fantasin och ser saker i bl a moln. Fortsätt med det. Du är ju duktig på det, det är roligt och man kan drömma lite ibland också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, perfekt bloggfoder.
      Din fantasi är som alltid välslipad ser jag. Min börjar oxå bli allt "livligare", men den där artisten ser jag inte.

      Radera
    2. Vrid på huvudet eller bilden. Troligen är det lättare att böja huvudet till vänster. Där ser du ett kvinnligt ansikte med huvudet nedvänt. Åsså håller hon armen mot huvudet. Hennes ben är aningen tjocka, men so what;) Trapezlinan får du lägga till i fantasin, för den finns inte med på D:s suveräna bild;-)

      Radera
    3. Jag har vridit huvudet och snurrat bilden , men fortfarande är det hunden som stirrar på mig, men so what. Nu ser jag förresten att hunden viftar på svansen oxå.

      Radera