Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 12 juni 2016

Ett säkert kort i bråda dagar

Det är bråda dagar i helgen för en trav- och fotbollsnörd. V75 igår i Östersund och idag på Bjerke. Dessutom är fotbolls-EM i full gång. Jag har dock inget flyt på spelet. Fyra rätt igår på travet och dessutom oflyt i det EM-tips jag deltar i. Wales - Slovakien (2-1) hade jag tippat 2-2 så därför kändes det surt med en slovakisk boll i stolpen i slutminuten. England-Ryssland (1-1) hade jag tippat 1-0 och där kvitterade ryssarna på tilläggstid. I morgon börjar EM på riktigt då Sverige tar sig an Irland. Där har jag tippat svensk seger med 2-1. 

Det här är ett säkert kort i alla lägen.


2 kommentarer:

  1. Hahaha! Det är en himla tur att vädret är dåligt just nu. Då kan man följa matcherna utan alltför dåligt samvete.

    Å jag delar dina känslor med tipset, vilket ju min position bekräftar. Däremot är jag mera nöjd med makens framgångar än så länge. När jag gör mitt eget tips funderar jag länge och analyserar med mera. Hans rag plitar jag bara ner. Kanske borde göra det med mitt tips också framöver...

    Å vilka tråkmatcher idag. Målsnålt, Suck. Nu hoppas jag att Tysklanad tar för sig mot Ukraina snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det gäller tips, även mitt travtips, så gör jag samma reflektion. Jag analyserar för mycket, det ska vara mera pang på.
      Två 25-poängare igår. Mera sånt. Idag nöjer jag mig med en 25:a, Irland- Sverige 1-2.

      Radera