Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 11 juli 2016

Sommarmåltider

Att måltiderna är viktiga här på Getingstorp har du som trogen besökare säkert förstått. Att äta bara för att bli mätt är inte min grej. Det är oxå viktigt vad måltiden innehåller och hur den ser ut. D ser till att alla mina måltidsönskningar går i uppfyllelse

Här nedan ser du några måltider från veckan som gått.
Fish and chips á la Getingstorp.
Med D:s hemlagade remouladsås.

Tacobuffé är ett stående inslag när 
barnbarnen är på besök.
Sill och nyupptagen potatis.

8 kommentarer:

  1. Ni äter alltid så goda måltider där på Getingstorp :) Imorgon åker vi till Tjeckien. Det ska bli intressant att se vad vi får för mat där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni som reser så mycket får ju uppleva massor av spännande måltider. Tack vare D får även jag uppleva spännande måltider fastän jag bara reser i tanken.
      Ha det så trevligt i Tjeckien och smaklig spis!

      Radera
  2. Klart det har betydelse både hur maten ser ut och vad den innehåller. Kanske inte för alla men för oss livsnjutare :-D Fish and chips á la Getingstorp ser verkligen gott ut och inte något jag beställer på restaurang. D är verkligen duktig på mycket och det mesta och gör verkligen sitt bästa för att skapa den idyll ni lever i just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var faktiskt fish and chips-premiär för mig.
      D tar hand om sina fyra killar på bästa sätt.

      Radera
  3. Precis som ni lagar vi all mat från grunden (om vi inte äter på restaurang;-) ). Ingredienserna är viktiga, helt klart. Dessutom vill ögat faktiskt också äta. Vi brukar säga att även om rätten är aningen misslyckad men är en fröjd för ögat är det betydligt roligare att äta upp maten.

    Fish 'n chips är självklart en av makens favorätter, fattas bara för en engelsman;-) Vi har aldrig lyckats med den rätten trots otaliga försök. Men som tur är finns ett ställe här i 08 som serverar bättre Fish 'n chips än i England - enligt maken alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så vi tänker inte bara lika om fotboll.
      Fish 'n chips-varianten som D bjöd på kommer jag säkert att vilja äta igen. Den var riktigt god.

      Radera
  4. Jag vet att du inte äter kött men du äter fisk? Kyckling? Som min svärmor då kanske. D är verkligen en mästare på att så saker att se fina ut.

    Det är jätteviktigt att det ser gott ut och innan jag lägger upp så ser jag alltid om det är något som saknas, en persiljekvist eller en tomatklyfta t ex. Jag envisas med att lägga det på mina herrars tallrikar också men medveten om att det kommer tillbaka på min så fort vi satt oss att äta. Jag ÄLSKAR persilja - det gör inte de.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och visst är det en särskild njutning med en vackert upplagd måltid. Nej, äter inte kyckling heller.
      Persilja är en favorit även för mig. I år växer den tyvärr sämre än vanligt. Men, det är ju inte sällan så, att allt inte alltid går lika bra.

      Radera