Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 23 december 2016

GOD JUL!

Trots att inget där ute är sig jullikt så närmar sig Julafton med stormsteg. Här inne på Getingstorp blir jag dock återkommande påmind om julens existens. Julgranen är sedan länge på plats, vårt julpynt likaså. Därutöver så julas det för fullt i köket där D huserat den mesta delen av tiden de sista dagarna inför Julafton. 


Ljuvliga dofter sprider sig i huset och slamrande kastruller och köksredskap vittnar om att julstök pågår. Jag håller mig diskret undan för att inte orsaka störningar i skapandet. 

Om än inte med blixtens hastighet så ändå med förvånansvärd snabbhet infinner jag mig när vid eftermiddagsmörkrets inträde D:s stämma klingar inbjudande: " det bjuds glögg och pepparkakor i köket".

Vart än i världen du befinner dig, vare sig din jul är vit eller grön, så önskar jag dig och de dina en riktigt skön och fröjdefull jul. GOD JUL!

Så här såg växthuset ut den 28 december i fjol.

Så här ser det ut idag och resten av året 
enligt alla prognoser.




4 kommentarer:

  1. En riktigt fin Jul önskar vi er!!! Vi åker ut i skärgården idag och firar jul hos Peters brorsdotter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Det låter härligt att fira jul i skärgården.

      Radera
  2. Önskar dig och D också en fin julhelg! Å julfirandet verkar ju gå helt enligt D:s planer och dina önskemål.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taack! Allt går planenligt här. Grötlunchgästerna har just åkt och nu siktar vi härnäst på julklappsutdelning.

      Radera