Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 28 december 2016

Lyckligt lottad

Bästa julklappen i år var redan känd när Julafton kom.
Hur den ändå kunde vara bäst förstår du när du läser resten av detta inlägg.
Familjen vid årets familjekräftskiva. 
Snart är vi en till.
D läser ur en gravidapp för mig varje söndag. Sara och Per väntar nämligen barn. Det första för dom båda. En tjej som beräknas komma till världen  den 13 februari 2017. Det är spännande för mig att varje söndag bli uppdaterad på barnets vikt, längd och utveckling för övrigt.

Sara på Julafton.
Jag har inga egna barn men hade lyckan att få två, Sara och Marcus, "på köpet" när jag träffade D.  Marcus och Maria har två barn, Erik 10 och Alice 8, så Farfarsrollen har jag hunnit med att träna rätt mycket på. I februari är det dags för mig att ikläda mig Morfarskostymen. Visst är jag lyckligt lottad.

18 kommentarer:

  1. Underbart! Det är bara att gratulera.... Morfarskostymen kommer att sitta fint på dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är bra att du har tilltro till min förmåga att fylla ut Morfarskostymen.

      Radera
  2. Vad roligt för er! Och visst är det spännande att följa vad som försiggår där inne. Fotot på Sara vid trädet är så fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk vad jag/vi får vara med om. Sara är jättefin där bredvid björken.

      Radera
  3. Vad spännande och roligt! Verkligen något att se fram emot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en härlig känsla för egen del, men fram för allt att få glädjas med Sara och Per.

      Radera
  4. Stort GRATTIS! Det gjorde du bra:-) Jag menar att få barn och barnbarn på köpet är ju en win-win situation! Skoj med ett tredje barnbarn i familjen. Hoppas du lägger upp bilder på barnet här på bloggen!

    PS. Här har jag lärt mig nå't nytt igen - gravidapp... DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, visst gjorde jag det bra. Det bästa jag någonsin gjort. Bilder kommer säkert vad det lider.
      Gravidapp, de du!

      Radera
    2. Svar: Hahaha! Sååååå kort är jag väl inte - 1,66 som bäst, men vid det här laget har jag kanske krympt en aning;-) Men jag kommer inte sluta mina dagar kortare än 1,60 m i alla fall;-) Hur lång är du?

      Radera
    3. 1,78 var jag när jag var längst och ståtligast. Men, de va då de.

      Radera
    4. Ha! Då var jag inte mycket kortare än du Steve! 177 i mina glasdagar! Men av någon dum anledning har jag krympt en centimeter. Måste nog sträcka på mig lite mer, sluta sitta vid datorn eller något.

      Radera
    5. Där ser man. Om det nu är så att vi krymper på längden så får vi ändå hoppas att vi med åren växer som människor.

      Radera
  5. Så härligt och roligt! Kul med en gravidapp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det. Teknikutvecklingen leder in oss på helt nya vägar och möjligheter.

      Radera
  6. Men vad roligt Steve och så spännande !! Stort Grattis och jag gläds verkligen över den goda nyheten. Fina bilder dessutom, speciellt på den blivande mamman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk vad jag får vara med om "på ålderns höst". Visst är Sara fin, på den bilden oxå.

      Radera
  7. Stort grattis!!! Åh va roligt med en ny liten älskling att rå om och skämma bort. För det är ju absolut en morfars främsta uppgift. Att skämma bort! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!!
      Den där viktiga morfarsuppgiften ska jag se till att klara av.

      Radera