Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 29 mars 2017

Ett härligt uppvaknande

Äntligen! Gissa om jag njuter.
Nu är det förstås inte så att jag sover mig igenom vinterhalvåret, men till viss del så går jag i ide då. Så härligt det då är att återigen kunna vara ute i trädgården en dag och bara njuta av friska vindar och slösande sol.


Här har D gjort vårfint.

Så vackert.
Så lite behövs för att jag ska känna framtidstro.


18 kommentarer:

  1. Så skönt för er att våren har kommit! Trevligt också att se dej på bild.
    Önskar en riktigt fin onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! De här första dagarna av våren känns extra viktiga att ta vara på för att börja fylla på energiförrådet efter vinterns tapp.

      Radera
  2. Här har det räfsats och gjorts fint, minsann! Jättefint!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bild på dig i vårsolen!

    SvaraRadera
  4. Inte för att jag fått den uppfattningen att du lever i någon drönartillvaro under vintern, du är så alert med vad som händer, men jag förstår din glädje över vårsolen. Jag delar den glädjen.

    Fin bild Steve!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Bra om glädjen syns i bilden.

      Radera
  5. Här är det en Steve som strålar ikapp med solen! Förstår precis vad du menar att kunna njuta igen av sol, värme, vindar, ljud, blommor, växter, moppen med mera efter ett halvt år i ide. Å till helgen ska det bli ännu bättre - 17 grader enligt SMHI, som har haft förvånansvärt rätt med sina prognoser den här veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag strålar gärna ikapp med solen. En liten svacka idag, men sedan bättre igen. Så ska de va'.

      Radera
  6. Visst är det en befriade känsla när våren äntligen kommer tillbaka! Och du ser verkligen ut att njuta.
    Här fick vi se snö idag! Men värmen gör tack o lov att den smälter så fort den kommer ner på marken.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, befriande är det. Jag tycker nog oxå att mitt välmående syns på bilden.
      Ingen snö idag även om temperaturen sjunkit betydligt. Men, vad gör det när bättring är att vänta.
      Ha det gott!

      Radera
  7. Härligt!!! Idag snöar det hos oss... Hoppas att det är bättre hos er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit bättre hos oss idag. Det är ljuvliga tider vi går till mötes.

      Radera
  8. Syns att du njuter och jag njuter med dig.

    SvaraRadera
  9. Det är något visst med de första varma vårdagarna!

    SvaraRadera