Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 29 augusti 2017

Konstafton

Efter middagen i söndags så hade Erik och Alice uttryckt önskemål om att få måla. Det blev till slut så att vi alla fyra deltog i målarskolan denna gång.  Förra gången deltog inte jag, men nu var det dags även för mig. Riktigt roligt tycker jag att det var och att Erik och Alice uttryckte särskild uppskattning över min medverkan gladde mig extra så klart. 

Bra färger förhöjer upplevelsen.
Alice och Erik koncentrerade på uppgiften.
 Fr v. Alice, D, jag, Erik.
Vi avslutade med att berätta om vad vi haft i tankarna när vi färdigställde våra alster och det ledde till synnerligen intressanta samtal. Vi enades om att ha en ny konstafton nästa gång Erik och Alice kommer till oss. 




8 kommentarer:

  1. Vilket bra och jätteroligt intiativ! Att leka med färger tillsammans är kanske något man borde göra oftare. Här hemma är det bara maken som "kladdar" :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättekul och dessutom nåt som även jag som "enarmad" klarar av. Din make "kladdar" väldigt snyggt/proffsigt tycker jag. Du får väl prova du oxå.

      Radera
  2. Det där tycker jag är en riktigt bra idé, inte bara att ni målar utan att ni sedan pratar om era alster!

    Gillar särskilt Eriks! Vad hade han för tankar kring sitt konstverk?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Erik hade en viss vas som utgångspunkt, han var alltså rätt konkret till en början. Vad som sedan rann ur vasen var lite mera öppet.

      Radera
  3. Sååååå himla roligt! Älskar sådana kreativa initiativ - i dubbel bemärkelse alltså! Det är ju kul att såväl måla som att prata om ens tankar efteråt.

    Sedan skrattade jag en aning (åt mig själv alltså). Tvingade mig att INTE läsa bildtexten till din sista bild för jag försökte mig på att gissa vem som hade målat vad. Å där hade jag fel kan jag säga. Trodde att Alice's tavla var din, tvåan gissade jag faktiskt på D, trean trodde jag var Alice och den sista din. Ser så fel man kan ha. Håller förresten med Emma - min favo är också Eriks. Han "stil" påminner mig om Simon Roderick, en av mina absoluta favo konstnärer.

    http://bp-computerart.blogspot.se/2009/05/leo-min-leo.html
    http://bp-computerart.blogspot.se/2009/10/namntavling.html

    SvaraRadera
  4. Jag ska se till att ditt och Emmas gillande av Eriks verk framförs till honom.

    Simon Roderick , intressant ny bekantskap.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det måste du så klart göra! Man måste få de erkännanden man förtjänar!

      Radera