Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 11 oktober 2017

Tjejbesök

Idag har vi haft besök av Liv och mamma Sara. Det blev några härliga timmar med mat, lek och samtal. Samtal bra för att skingra tankarna, men oxå bra för att fokusera på det som är viktigast i livet.
Matdags.
Kul snöre i morfars tröja.
Liv läser prasselboken med morfar.

Mormor har ombesörjt blöjbytet.

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på Liv!!! Den första bilden är skön. Dessutom kan jag nöjd konstatera att orange snören har nå't visst. Tjejen har bra smak helt enkelt. Å din tröja är skitsnygg!!!

    Å Liv är verkligen en riktig solstråle:-) Tycker du inte att Liv liknar sin mormor? Eller det kanske är bara jag som anser det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är hon en riktig solstråle. Likheten med mormor är det flera som ser, även om jag har svårt att se den. Men, solstrålar är dom båda.

      Radera
  2. Så underbart! Och jisses vad fort det gå, vad hon växer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma säger vi, det har hänt massor på 9 månader. Vi ser förändringar vid varje besök.

      Radera
  3. Ja, det går snabbt, minns de första bilderna du visade och sedan dess har det hänt massor. Tänker på er och undrar hur ni klarar omställningen, jag kan leva mig in i er situation eftersom vi också bor så enskilt utan tillgång till allmänna kommunikationer.

    SvaraRadera
  4. Lilla Liv får oxå oss att lättare förstå att vi åldras, nåt som inte alltid är så lätt att tillstå.

    Tack för din omtanke! Tillvaron blir ju lite av en berg- och dalbana när nåt livsomvälvande händer. Vi måste nu tänka i andra banor än att alltid bo på Getingstorp. Vi har tagit oss en bit igenom den värsta känslostormen och försöker nu rationellt tänka på och planera för ett annat framtida boende och leverne.

    SvaraRadera