Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 16 januari 2018

Inte alls efterlängtat

Som bekant är jag ingen vinterentusiast numera. Hittillsvarande vinter har därför varit perfekt, mestadels runt nollan och mycket sparsamt med snö. Men så i natt kom det där oundvikliga och i morse vaknade jag till ett riktigt vinterlandskap. Inte så mycket att det behöver plogas eller köras med snöslunga, men fullt tillräckligt för att jag ska hålla mig inomhus den närmaste tiden.
Vackert trots allt.

Nu känns odlingssäsongen fjärran.

Poolsäsongen lika så, men vad gör det då 
poolen ändå ska ligga i träda i sommar.

4 kommentarer:

  1. Det ser ju onekligen vackert ut när det mesta är klätt i vintervitt. Men jag är som dig, vinter är inget för mig och jag är väldigt tacksam över att ha fått möjligheten att bo i ett varmare klimat.
    Nu får vi hoppas att vintern däruppe hos dig blir kort och att odlingssäsongen inte känns så fjärran. Tids nog är vi där.

    SvaraRadera
  2. Ja, du har ju tagit steget fullt ut och behöver inte överraskas av ett vitt täcke där ute när kliver upp på morgonen. Som du så riktigt noterar, tids nog har jag vintern bakom mig. Det är bara 1½ månad till påsk och ytterligare 1½ till min födelsedag i ljuva maj så ljusningen är inte långt borta.

    SvaraRadera
  3. Så totalt onödigt. Håller helt med dig. När man inte sett en snöflinga sedan november känns det liksom totalt fel att bli väckt av både snöstorm hela natten och den vita varan på marken.
    Kan dock hålla med dig om att Getingstorp i vinterskrud är vacker... att titta på inifrån alltså;-)

    SvaraRadera
  4. Visst var det onödigt och minsann behövde det inte plogas idag oxå. Det ser ju oxå prydligare ut när det är plogat. Ja, nu blir det till att titta inifrån och ut en tid framåt.

    SvaraRadera