Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 18 mars 2018

Celebert tjejbesök

Alice leker med mobiltelefonen medan Liv än så länge
nöjer sig med träleksaker.
Igår hade vi besök av barnbarnen Alice 10 år och Liv 14 mån. Tyvärr kom inte Erik 11 år då han åkt på en förkylning och därför måste stanna hemma. Vi hade fått det ärofyllda barnvaktsuppdraget eftersom föräldrarna var upptagna med bostadsflytt. Sara och Per flyttar nämligen från grannbyn Nalavi till Kumla och som flytthjälp var bl. a. Marcus och Maria med. Liv har sovit över och blir kvar här oxå idag då flyttbestyren fortsätter.
Liv har fått låna mobilen av Alice och tittar på 
favoriten Greta gris.

Ok då morfar, du kan oxå få en blick.

12 kommentarer:

  1. Jisses vad fort det går! Det är ju inte så där väldigt längesedan den lilla tjejen var alldeles ny. Så mysigt för er att få låna dem sådär ibland.
    Det dröjer nog inte så länge förrän lilla Liv inte nöjer sig med träleksakerna om hon får välja ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går undan så därför är det bra att träffas ofta. Jag hoppas att det dröjer innan trä byts mot teknik.

      Radera
  2. Det finns lösningar på det mesta. Mormor och morfarlösningen tycker jag verkar 5-stjärnig!

    SvaraRadera
  3. Så kul med besök av barnbarnen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är riktiga ljuspunkter i tillvaron.

      Radera
  4. Varje gång du visar en bild på Liv, så ser jag skillnaden jämfört med tidigare bilder. Alltså jag menar hon ser mera vuxen ut nu än till exempel när du visade upp henne senast. Så kul att följa den söta tjejens utveckling med jämna mellanrum. Bra jobbat där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger detsamma. Jag ser oxå nåt nytt, både utseende- och beteendemässigt, som hänt sedan senast vi senast träffades.

      Radera
  5. Förstå, jag lägger absolut inga värderingar osv på er men dessa attans mobiler! Jag slåss med plattor, datorer och mobiler i sonens händer varje dag. Han får faktiskt inte använda det må-to men lik förbannat!

    (Sitter och gormar på honom just nu, han skulle stängt av för fem minuter sedan ... )

    Men underbart för er att få rå om flickorna endast! Särskilt speciellt för Alice.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar var barnen lär sig detta mobilbeteende. Kan det möjligen vara av oss vuxna? Jag känner mig dock inte skyldig då jag har en telefon för bara samtal och sms. Inget internet. Men, hade jag inte varit enarmad så......
      Det blev jättelyckat med bara tjejerna denna gång då dom fann varandra direkt.

      Radera
  6. Så trevligt!!! Greta Gris så spännande. Morfar kan en massa nu då ;) Tiden ser lite annorlunda ut än för oss... teknik kommer ju förr eller senare in i deras liv liksom...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, morfar får verkligen bredda sitt kunnande. Tekniken får vi nog svårt att värja oss mot, på gott och ont.

      Radera