Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 31 maj 2018

Bärår


Fjolåret var ett riktigt dåligt bärår, så väl i skog som trädgård.  I år ser det betydligt bättre ut. Så nu ser jag fram emot D:s hallonsylt i frukostyoughurten hela året. Bara nu inte den envisa värmen ställer till det. D hjälper till genom att vattna på kvällarna när solen gått ner.

Hallonhäcken är redo för mycket hallon i år.
Svarta vinbär och krusbär blir det oxå.
Därtill härliga rabarber.







8 kommentarer:

  1. Åh, rabarber saknar jag! I huset i Sverige hade jag det i överflöd men här är det ju så klart en bristvara.

    SvaraRadera
  2. Men du har säkert nåt annat gott som vi inte har.

    SvaraRadera
  3. Rabarber och krusbär är mina absoluta favoriter. Rabarbern bör ju skjuta i höjden nu är det är så varmt. Minns en tävling mellan två manliga kollegor om vem som lyckats med den högsta plantan. Det blev skåningen, då vädret i Örebro uppenbarligen inte gynnade rabarbern i Närke.
    http://bp-computerart.blogspot.com/search?q=rabarber

    SvaraRadera
  4. Visst är det härliga godsaker, men nån tävling blir det inte för mig.

    SvaraRadera
  5. Alltså färska hallon...köper nu det och har på yoghurten på morgonen, men de är inte svenska, och inte så söta.
    Saknar rabarber som vi hade vid vårt radhus...mums för rabarberpaj med vaniljsås!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morgonsolvarma hallon, nyss inplockade från trädgården Mums!
      Jag förstår att du saknar dina rabarber.

      Radera
  6. Härligt med egna bär! Just det har vi lite ont om här i husbåten ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även en husbåt har sina begränsningar.

      Radera