Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 26 maj 2018

Helgbesök

Den sistlidna helgen fick vi låna Liv. Hon är ett riktigt energiknippe som ger en extra kick till oss när hon kommer. Ja, hon kräver oxå en hel del så klart. Speciellt av mormor då, men vad har man morföräldrar till. Det känns så bra att hon trivs med att vara hos oss på Getingstorp.
Liv och pappa på väg upp till morfar. Trappan
har blivit alltmera intressant.
Jordgubbar,  en spännande nyhet 
som mormor bjuder på.

Sura kan dom oxå vara.

Men goda ändå.
Dags för ett svalkande bad
i trädgården.
Perfekt temperatur.

Så skönt!


Vattenkannan har jag fått
av mormor
.

 Jag kan hjälpa henne att vattna
i trädgården med tiden.

Så in i baljan kul det är!

Det blir garanterat flera
bad i sommar.


10 kommentarer:

  1. Klart hon trivs hos er! Lek och uppmärksamhet. Vad skönt för henne att ha er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och skönt för oss att ha henne.

      Radera
  2. Vilka härliga bilder du tagit på Liv! Du är den födda barnfotografen måste jag säga. Dina bildtexter är klockrena! Du ser henne ju mera regelbundet än jag, men varje gång du lägger upp bilder på denna solstråle så förvånas jag över hur "vuxen" hon har blivit. Å den här bildserien är då inget undantag. Vilken härlig tjej:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst känns det häftigt att vara en barnfotograf när jag inte har egna barn. Men, det häftigaste är väl att jag ändå har både barn och barnbarn. Tänk så livet kan te sig.

      Radera
  3. Ja, det verkar bo många spanjorer i min brf-förening. Jublet och vrålen var nästan öronbedövande. Men vad tycker du? Liverpools målvakt Karius hade nog den sämsta dagen på jobbet på länge. Å Gareth Bale - WOW!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karius, tragiskt. Hade det inte varit CL-final så hade jag trott att han fått betalt. Hoppas att han kan resa sig.
      Gareth Bales storhet förutspådde jag i ett inlägg i februari 2013.

      Radera
  4. Vatten och barn är verkligen en oslagbar kombination! Har bilder på sonen som sitter så där i baljan och leker och jisses vad roligt han hade. Inte jag sedan när det skulle torkas upp för det var inne i huset. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kombinationen gör sig nog allra bäst utomhus.

      Radera
    2. Så sant men är det mitt i vintern är det mindre lockande ...

      Radera
    3. Jag tänkte inte så långt.

      Radera