Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 23 maj 2018

Sommarkväll

Igår kväll bjöd D på en Medelhavsmåltid, meze, på uteplatsen bredvid glasverandan.  Hit är det någorlunda smidigt för mig att ta mig då jag kan parkera elmoppen bredvid bordet och sedan sätta mig till bords. Det gäller att ta vara på de ljuvliga sommarkvällar som just nu bjuds.
Här kan jag köra upp med elmoppen.

Här serveras snart en Medelhavsmåltid,

Härlig utsikt.

Sigge och Osborne är så klart med.
Sigge gillar att sitta på elmoppen.


Som alltid i maj vid jordkällaren. Löjtnantahjärta, kaprifol
och snart oxå lavendel i blom.

Solen dalar så sakteliga.

10 kommentarer:

  1. Ljuvlig sommarkänsla i en trivsam idyll! Svensk sådan med inslag av medelhavet vilket inte är någon dålig kombination. Här skiner solen igen och termometern visar +25!

    SvaraRadera
  2. En perfekt kombination tycker jag. Även här skiner solen och vi har oxå +25.

    SvaraRadera
  3. Ja du, nu har vi sommarkvällar som heter duga!

    SvaraRadera
  4. Tänk så länge du/vi fick vänta på värmen och så fort det sedan gick att fä "sommarkänslor". Bildbevis ligger på både din och min blogg;-)
    Härligt med utemiddag med meze - mums! Å vilka fina bilder du tagit! Har du bytt kamera eller är det "bara" sommaren som levererar skarpare och mera färgglada foton!?

    PS. Sigge är ju "din" kille! Han regerar på moppen, helt klart;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi måste ha väntat intensivt på värmen för när den väl kom så var det med besked.
      Kameran är densamma så vi tillskriver sommaren bildkvalitén.

      PS Visst, Sigge och jag regerar på elmoppen.

      Radera
  5. Mums för meze! Och visst är det en ljuvlig årstid nu!
    Saknar doften av kaprifol på vår balkong, det doftar inte som på vår uteplats vid huset..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sitter nu vid öppet fönster och lyssnar till fåglarnas morgonsång. Ljuvligt!
      Du åker väl ut till sommarhuset och får en dos lantliga dofter ibland.

      Radera
  6. Mysigt! Och jag gillar Sigge där när han spanar utåt från moppen, han är så fluffig! :)

    SvaraRadera
  7. Som brittisk korthår så ska han ju vara lite fluffig. Igår satte D din ruccola i en drivbänk på hennes agora så du finns med oss här på Getingstorp.

    SvaraRadera