Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 18 maj 2018

Premiärfylld födelsedag

Grillpremiären och växthuspremiären brukar sedan länge vara avklarade när jag fyller år, men i år/igår så sammanföll de tre. Det blev en alldeles magisk sommarkväll. En kväll som tog musten ur Grekgubben för i morse sov jag till klockan 7.15 vilket inte hänt på år och dag.

Grillen under uppvärmning.
En aptitretare hör så klart en grillkväll till.


En ljuvlig sommarkväll.
Med gräset klippt en andra gång på två dagar 
så att ränderna går ur.


Osborne var förstås med.

Liksom Sigge så klart.

Gurkor på gång.

Och här tomater.
Välkommen till bords!

Grillad halloumi och D:s supergoda potatissallad.
Med Ouzo och Retsina som sig bör
när Grekgubben fyller år. 

Ljötnantshjärtan och syrener i buketten.


14 kommentarer:

  1. Härligt härligt! Ni har det bättre än vi. Vädermässigt menar jag ju då.

    SvaraRadera
  2. Ja, vädret kan vi ju jämföra utan att närmare känna varandra. Jag fick kramen levererad igår kväll. Tack!

    SvaraRadera
  3. Helt underbart att läsa att kvällen var magisk för dig och din älskade D. Sådana minnesvärda kvällar är ni sååååååååå värda! Hoppas det kommer många fler!
    Grattis till ett något sånär "mänskligt" uppvaktande. Själv väcktes jag imorse av flyttgubbarna som ville flytta tillbaka alla möbler vid klockan 08:30. Min man hade öronproppar i (undrar varför;-) ) och hörde inte ringklockan...

    SvaraRadera
  4. Tack! Hoppas att ni snart får lugn och ro och kan rå er själva i ert hem.

    SvaraRadera
  5. Härligt! Nu är det det ju den bästa årstiden nästan! Gott med grillad halloumi, det är en favorit!

    SvaraRadera
  6. Ja, det är en ljuvlig tid. Halloumi är vår absoluta grillfavorit.

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott!
    Så vackert ni har det!
    Vi hade också en underbar grillkväll igår.
    Önskar dej en skön söndag!

    SvaraRadera
  8. Tack snälla du! Nu bjuds det många sköna kvällar som vi får ta till vara på bästa sätt. En skön söndag till dig oxå!

    SvaraRadera
  9. Varmt grattis i efterhand! Fin tid att fylla år. Jag har alltid varit lite avundsjuk på er som har den äran nu. Själv fyller jag i januari.
    Roligt att ni hittar sätt att kunna bo kvar även om du själv inte är på gräsklipparen. Det kändes ju osäkert ett tag. Vem gillar inte doften av nyklippt gräs och den där prydligheten när formerna blir tydligare i trädgården.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Tack snälla du! Visst är maj en ljuvlig tid för födelsedagsfirande. Vi försöker hitta diverse lösningar för att bo kvar på vårt älskade Getingstorp. Att vid den här tiden sitta i en lägenhet i stan känns väldigt avlägset och jag vill inte ens tänka på hur det skulle vara att sitta "instängd" där. Vad hade jag då haft att titta ut på eller att med elmoppen åka ut till? Och vad hade Sigge och Osborne haft att glädjas åt? Nej, vi kämpar på så gott vi kan. Ha de gott!

    SvaraRadera
  11. Ett stort grattis såklart. Tre saker så påpassligt = Härligt!!! Nu njuter vi alla av sommren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja, det blev ett lyckat sammanträffande. Så klart ska vi nu njuta av sommaren.

      Radera
  12. Ett fyrfaldigt leve!!!!! Hip hip Hurra på din födelsedag!!! Ja, jag vet att jag är sent ute men bättre nu än aldrig. Vilket härligt och glädjefyllt inlägg där tre premiärer sammanföll och blev till en alldeles speciell sommarkväll på Getingstorp. Sen är det ju också något alldeles speceillt med just den här sommaren som nu står för dörren. Att ni kan bo kvar vilket tidigare var ganska så osäkert men nu blir det så och det glädjer även mig mycket. Njut och ha det så gott i sommarvärmen. Tror ni har det varmare än oss här på Malta där termometern knappt orkar upp till 20 och himlen är mer vit än blå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Vi är väldigt nöjda med att vi inte gick vidare med våra flyttplaner. Vi pusslar i vardagen det bästa vi kan och ska fixa det här oxå. Vi börjar bli rätt vana med att klara även "det där omöjliga". Här har vi fortsatt värmebölja så det räcker och blir över. I kväll när solen dalar blir det en medelhavsmåltid ute i trädgården. Ha de så gott på ön!

      Radera