Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 22 juni 2018

En liten ljusning

Jag spinner vidare på gårdagens väderinlägg. Vädret som är räddaren i nöden när bloggidéerna sinat. Den där efterlängtade midsommarvärmen  har inte infunnit sig, men himlen har i alla fall skiftat från dystraste grått till hoppingivande blått. Alltid nåt. 
Oavsett väder så önskar jag dig en  GLAD MIDSOMMAR!
Igår.

Idag.
PS Apropå "räddaren i nöden" så får det mig att tänka på mina år som student vid Uppsala universitet. Jag inledde mina studentår med att läsa engelska och i kurslitteraturen ingick ett mycket stort antal böcker på engelska. En av dessa var just "Räddaren i nöden" ( "The Catcher in the Rye" ) av J. D. Salinger. Somligt sitter för livet.

4 kommentarer:

  1. Önskar dig och D också en fortsatt trevlig midsommarhelg!
    Här har det varit 13 grader (plusgrader som tur är) och aprilväder. Nästan att jag är tacksam för att vi slapp hagel och snö...
    Å andra sidan var det perfekt fotbollsväder för "expertkommentatorn från tv-soffan". Alltid nåt;-)

    PS. "Räddaren i nöden" har jag aldrig hört talas om - ooops! DS.

    SvaraRadera
  2. Detsamma till er! Vi kunde i a f sitta i glasverandan med midsommarsillen igår. Alltid nåt.

    PS Jag hade nog inte heller känt till boken om jag inte läst engelska.

    SvaraRadera
  3. Nu går vi snart mot mörkare och varmare (?) tider! Man får ta det som det kommer, men man kan alltid önska! :)

    SvaraRadera
  4. Önska och drömma kan man som väl är alltid göra.

    SvaraRadera