Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 30 augusti 2018

Bordsskick

Liv är en väldigt matglad tjej som skiner som en sol så snart det vankas mat. Osborne blir oxå glad när Liv äter då det alltid hamnar lite smått och gott på golvet som han är snabb att glufsa i sig.
När Liv ätit klart har Osborne en hel del jobb
med att "städa" golvet.

 Spaghetti på  örat är sånt man får ta.

6 kommentarer:

  1. Hahaha! Gud så jag skrattade, mest åt spaghettin i Ozzys päls. Å hans blick är ju oslagbar. Vilken bild du lyckades ta där!

    Å med tanke på Ozzys "städning" så måste D väl ha blivit riktigt glad - eller inte;-)

    Ett toppen inlägg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad annat än glad kan man bli åt ögonblick som dessa.

      Radera
  2. Ha ha!!! Så härligt de verkar ha, fotografen också naturligtvis! Ozzy har utsett sin kompis dessutom!

    SvaraRadera
  3. Oförglömliga ögonblick. Hunden heter Osborne. Det är BP som valt att kalla honom Ozzy.

    SvaraRadera
  4. Ja jag tänkte jag också... nu var det så att en grannes hund två hus bort som har en hund som heter Ozzy som kommer varje morgon runt 05:30 till 06:00, den hade precis varit här... det namnet satt på mina läppar och så spädde BP på... Osborne är förövirigt namnet på min farfar. Nu klingar det lite till ja... Ozzy Osborne är ju en artist ja... men ingen jag har som favorit typ. Min farfar var en duktig konstnär. Jag har förövrigt två mindre tavlor vid min sida i sovrummet, vänder jag paddans skärm belyses dom så vackert. Jag kan nästan nå den mindre (25x25 cm) med min fingertopp. Bägge två har bladguld som målad ram, han girade ramarna själv också. Ibland undrar jag hur många tavlor han målade... jag har lätt sett 100 st på ett ungefär... har säker 25 st och mina syskon har säkerligen 10 tal var och min fasters son (kusinen min har säkert 25 st) För något år sedan fick jag igen en av en som farmor och farfar hade haft som hyrde av dom ( en brölopps gåva) som jag fick igen strax innan hon gick bort (hon tyckte jag skulle få igen den) Den tavlan tiggde min dotter av mig. Farfar målade mestadels naturen, men porträtt var också en favo. Jag har två skissblock kvar... Nu får jag bryta, min HTML kod accepteras inte, högst 4096 tecken är tillåtet. Resten kommer på mail.

    SvaraRadera
  5. Tusen tack för ditt mejl! Vi döpte inte Osborne efter artisten Ozzy Osbourne (annan stavning oxå) som för övrigt inte heller tillhör mina favoriter.

    Oj, så produktiv din farfar var. Roligt att ha tavlor kvar även om du kanske inte kan sätta upp alla där hemma. Tavlorna har så klart ett alldeles speciellt värde för dig.

    SvaraRadera