Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 2 september 2018

Grannbyn


Nu när skogen bakom vårt hus avverkats så ser jag så mycket mera , bland annat delar av grannbyn Norra Folkavi. Det innebär förstås oxå att Getingstorp som legat dolt av skogen nu kan ses från andra hållet. Det noterade D när hon häromdagen var ute på promenad med Osborne.
Några kilometer bort ser jag delar av 
grannbyn Norra Folkavi.
Från andra hållet, i mitten av bilden, kan du skönja 
delar av Getingstorp.



6 kommentarer:

  1. Helt nya vyer helt klart! Lika fint eller till och med vackrare än förut! Om inte så växer det snart upp igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det växer och förändras hela tiden och nu kan jag följa förändringen på ett helt annat sätt.

      Radera
  2. Då kan ni vinka till varandra nu! ...nästan i alla fall ;-D

    SvaraRadera
  3. Man brukar ju säga "en helt ny värld har öppnat sig". I ditt/ert fall så är det två nya världar som nu har blivit tillgängliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så stora tankar har jag inte tänkt, men nu när du säger det så.

      Radera