Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 25 augusti 2018

Stadsbesök

Busstrafiken förbi vår by Södra Folkavi har minimerats till två turer per dag till och från Örebro så när D har ärenden i stan, igår bl. a. frisörbesök,  så gäller det att planera väl. 

Igår när D och Osborne kom hem med bussen så behövde jag möta upp med elmoppen vid hållplatsen då D hade handlat och var "tungt lastad".
Det duggar så jag väntar under träden på
att D och Osborne ska komma med bussen.

Där susar bussen förbi och jag hakar på till
hållplatsen 200 meter längre bort.
På väg hem igen.


Ruskväder på gång.

Sigge kommer och möter så klart.

Osborne kollar mattes snygga frisyr.

6 kommentarer:

  1. Skönt med lite svalare väder och snygg frisyr.
    Önskar er en fin weekend!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns skönt att få svalna av efter monstersommaren. Håller med dig om frisyren. En skön weekend även till er!

      Radera
  2. Tycker faktiskt att det är riktigt trevligt att läsa att du var "tvungen" att möta upp D vid busshållplatsen, som ändå verkar ligga ganska nära Getingstorp. Ja, avstånd är ju relativa på landet om man säger så. Mindre roligt att det duggade, men ni verkar i alla fall kommit undan skyfallet som kom strax därpå antar jag.
    Å D:s frisyr är verkligen skitsnygg. Var ju också hos frissan i förra veckan. Klippte mig inte lika kort, men D verkar ha rakt hår, medan jag har självfall. Å om man har rakt hår som D å är hennes frisyr idealisk och som sagt hur snygg som helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns bara bra att även jag kan "möta upp" ibland. Vi hann hem innan skyfallet.
      Det skulle dock kännas bättre med tätare bussturer än en närbelägen busshållplats. Jag menar, vilken nytta har jag av en nära belägen hållplats om det inte går några bussar. Håhåjaja!
      Det här med hår och frisyrer kan man tycka mycket om. Men, visst är D:s frisyr skitsnygg.

      Radera
  3. Låter lite mysigt att få vänta pånågon som kommer bussen. Trots allt så är det bra att ni har möjlighet till bussen.

    SvaraRadera
  4. Visst är det mysigt att få vänta på någon. Jo, vi får väl vara nöjda med att det över huvud taget går någon buss, men busstrafiken på landsbygden rimmar illa med alla politikers önskan om "en levande landsbygd".

    SvaraRadera