Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 18 augusti 2018

Tredje klippningen

Igår var det så dags för årets blott tredje gräsklippning. D klippte gräsmattorna på framsidan och på gavlarna av huset. På baksidan ska först all fallfrukt plockas bort innan den gräsmattan klipps så det får anstå till senare.
D har äntrat klipparen.

När klipparen parkerats var det dags för

röjsåg/trimmer för att putsa och snygga till
där klipparen inte kom åt.

 En del brunbrända ytor, men ändå nyklippt.
Inte alls brunbränt.


Prydligt, eller hur?
Björkarna, planterade november 2011,
växer så det knakar.






8 kommentarer:

  1. Det kan inte bli prydligare! Grönt och härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och genast känns det mycket bättre.

      Radera
  2. Sååååå vackert!
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  3. Jag håller till fullo med dig.
    En skön lördag till dig oxå!

    SvaraRadera
  4. Oj, vad mycket grönt ni har hunnit få, hos oss i stugan är det fortfarande väldigt brunt med små gröna fläckar. Fortfarande inte klippt sedan före midsommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det varierar mycket har jag förstått, hos oss beroende på var på tomten vi är.
      Kan det t o m vara så att vi börjar sakna gräsklippningen?
      Nu får vi se till att njuta av den svenska sommar vi har kvar.

      Radera
  5. Bra jobbat av D där! Så fint det blev - förutom den gula fläcken då. Måste dock säga att jag för alltid kommer förknippa gräsklipparen med sig som förare. Minns ju så väl hur du såg fram emot klippningarna och att du gärna ville sätta personliga rekord. Fina minnen även för dig antar jag. Kör D också på tid - som egen utmaning alltså;-)

    SvaraRadera
  6. Jajamen, bra jobbat och fint blev det. I morse när jag tittade ut så var jag precis så där nöjd som jag brukade vara när jag själv hade klippt. Nej, D kör inte på tid.

    SvaraRadera