Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 24 september 2018

Både nytta och nöje



Igår kom Liv på besök med mamma Sara. Det är alltid lika roligt när dom tittar in. Besöket förenade både nytta och nöje då Sara klippte mig. När jag inte känner mig  i form för att kunna åka till min frisör så kommer Sara hem och hjälper mig med klippningen. Om jag blev nöjd? Jajamen, det blev snyggt som tusan tyckte vi alla. Tack snälla Sara!
Har du nåt spännande på skrivbordet Morfar?

Det borde väl vara dags för lite käk snart.


En frukttallrik. Frukt är visst 
nyttigt så jag provar väl.
Det smakar faktiskt helt ok.





6 kommentarer:

  1. Haha, trodde du skulle lägga upp en före- och efterbild på dig men i stället blev det medanbilder på sötnosen.

    Jag har klippt mannen min sedan vi träffades och sonen har aldrig varit hos en frisör. Jisses å mycket pengar vi har sparat in! Jag frågade sonen för ett tag sedan om han ville till en "riktig" frisör men han ville inte alls dit.

    Just ja, jag klippte svärmor när hon var här också, hon bad om det. (Nej, jag klippte inte till henne även om hon nästan bad om det också emellanåt.) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart att det blev bilder av sötnosen. Börjar jag lägga upp före- och efterbilder av mig själv så hoppas jag att någon säger ifrån.

      För mig är det extra mycket värd att bli klippt hemma då jag slipper omaket att åka iväg.

      Det var för väl att du uppfattade svärmor rätt.

      Radera
  2. Alltså här tänkte jag precis som Emma. Eller nej, inte precis. Hade varit nöjd med en efter-bild. Men det är ju inte för sent för det;-)
    Nu när D inte kan skjutsa dig till frisören är det ju en klar fördel med att Sara kan göra jobbet, som du dessutom blev väldigt nöjd med. Jättekul! Jag har också alltid klippt min man. Själv går jag däremot till frissan;-)
    Liv är såååååå himla söt. Ja, hon blir bara sötare för varje gång du lägger upp en bild på henne. Å hon verkar alltid glad och nöjd!
    Gillar hennes kläder och hel-varianten av haklappen. Hur smart som helst ju. Dessutom snyggt!

    PS. Dum fråga - är det inte snart D borde få tillbaka sitt körkort? DS.

    SvaraRadera
  3. Det var skönt att vakna upp nyfriserad igår morse.

    Så länge jag har bilder av Liv så står jag tillbaka. Visst är hon söt och ALLTID glad och nöjd som du noterat. Hon är en riktig energigivare.

    PS. Jo, den 12 oktober så har ett år gått och eftersom genomförd utredning inte påvisat några fel eller tecken på epilepsi och D inte haft något ytterligare "anfall" så ska körkortet efter ett läkarutlåtande ånyo vara giltigt. Oj, så det kommer att underlätta tillvaron. Det har varit en prövningens tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jisses, har det gått så lång tid redan! Ett år!

      Åh, jag hoppas verkligen att allt går vägen för er och att hon åter får köra bil. Framför allt är jag glad över att hon verkar må bra!

      Radera
    2. Det är så här jag blir medveten om hur fort tiden faktiskt går. Nu ska det rimligen inte finnas några hinder på vägen. Allt har gått som önskat även om det har varit trögt mellan varven, speciellt från början. D hade läkarkontakt senast igår. Det kommer att bli en enorm skillnad för D att åter igen kunna planera sina dagar som hon vill. Skillnad för mig oxå så klart. Kort sagt, bra för hela familjen. Tack för din omtanke!

      Radera