Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 9 september 2018

Dimmig valsöndag

En riktig rysare ser valet ut att bli. Det ska bli spännande att följa. Själv har jag redan röstat då D hjälpt mig att förtidsrösta.
Till skillnad från igår får jag idag gissa mig till  vad 
som finns där borta. Hoppas att den politiska 
bilden är klarare än så här i morgon.

6 kommentarer:

  1. Godmorgon denna valsöndag!
    Här skiner solen och ingen dimma idag. Jag ska dock inte njuta av solen, utan istället gå och lägga mej efter en hektisk natt på jobbet..."god natt"

    SvaraRadera
  2. Gomorron och God natt! Så det blev bara en "lugn" natt.

    SvaraRadera
  3. Alltså du har (också) gått in i dimman;-) Bilden är enastående, magisk och mystisk på en och samma gång. Påminner mig osökt om Robin Hood och Sherwood.
    Valdimman - ja, vad ska jag säga. Har https://valresultat.svt.se/2018/10000.html på i bakgrunden. Roligare att kommentera än att kolla valvakan på tv. SD pendlar mellan andra och tredje plats. Hoppas innerligt att de inte blir andra största parti i Sverige. En soppa blir det hur som helst imorgon. Suck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag befinner vi oss alla i en politisk dimma. Nu är det upp till bevis för båda sidor och ta konsekvenserna av det uppkomna läget för Sveriges bästa.

      Radera
  4. Dimma härmed utmed Tynderölandet... ja denna gårdsgata är extra spännande... ur dimman imorgon kanske en ny regering uppstår. Dagen var lite tråkig då Frank lämnade jordelivet... jag ser hela grannens hus ör svart ikväll dom var brottarkomisar när Frank var stor..

    SvaraRadera
  5. Vi blir nog kvar i den politiska dimman ett tag till. Nu gäller det att lägga prestige och makthunger åt sidan för att hitta en lösning.
    Alltid lika tråkigt när nån man känner går ur tiden. Frank Andersson tillhörde ju den där fantastiska 56-årgången.

    SvaraRadera