Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 5 september 2018

Hur blir min dag?

Hur kommer min dag att te sig?  Svaret på frågan beror mycket på var jag fäster blicken när jag på morgonen tittar ut och vilken känsla jag då får. För hur dagen kommer att te sig avgörs för min del mycket av den första känsla jag får när jag öppnar och tittar ut genom mitt fönster

Där borta över Kilsbergen såg det  i morse ut som en rätt
gråtrist  start på dagen. 

När jag vände blicken åt andra hållet såg det ut som en
rätt behaglig start på dagen. 
Många kan nog tycka att jag gödslar min blogg med bilder från mitt Getingstorp och dess omgivningar. Bilder där den ena synes vara den andra lik.  Jag kan inte annat än hålla med. Orsaken är förstås att jag uteslutande lever mitt liv här. Det här min värld. En värld som jag scannar av varje morgon. En värld som jag älskar och som betyder oerhört mycket för mig. Därför är det nog så att jag ser så mycket mera i dessa bilder än vad den utomstående betraktaren ser. Jag märker själv hur små subtila skillnader leder mina tankar i olika riktningar. Tankar som sedan präglar mina dagar. Dagar som oftast blir bra.

7 kommentarer:

  1. Dina fantastiska vyer på Getingstorp kan göra vem som helst avundsjuk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vyer som dessa borde många fler få ta del av.

      Radera
  2. Som jag sagt förut så ÄLSKAR jag att du gödslar din blogg med bilder från ditt Getingstorp. Å du repeterar ALDRIG bilderna. Kolla så får du se! Det är alltid nya foton som dyker upp, olika vinklar, olika ljussättningar med mera.

    Förstår mycket väl att din dag styrs av världen som du "scannar" av varje morgon. Troligen skulle vissa - eller om det är många - säga att din tillvaro är tråkig och totalt begränsad. Jag tycker inte det. För att vara ärlig är den aningen exotisk faktiskt för mig som är renodlad asfaltbonde.

    Fortsätt och jag hoppas att du alltid får de rätta "vibbarna" när du stiger upp "mitt i natten".

    PS. Berätta om dina tankar/känslor som du får "first thing in the morning". Det skulle vara intressant och roligt att få veta. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du "står ut" med alla mina Getingstorpsbilder.

      Det viktigaste är att vi trivs om så vår värld är i storstan eller på exotiska vischan.

      De första vibbarna är rätt mörka nu då det är just mörkt när jag kliver upp. Men, jag väntar en stund tills det ljusnar innan jag öppnar fönstret och "scannar av".

      PS Kanske blir det ett morgontankeinlägg vad det lider. Kanske.

      Radera
  3. Hej Steve. Jag har nu återkommit till bloggens värld. Har inte hunnit engagera mig i att skriva och läsa bloggar. Men kanske nu. Jag ser nu att dimman kommit till er med. Den är vacker men för mig ändå vemodig, eftersom vi flyttar in i våra hus och stänger våra dörrar. Ni har det så fint på Getingetorpet! Jag ledsnar inte på dina bilder, utan istället så ger det mig inspiration till att tänka snart kanske jag också få greja med trädgården Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Hej Katta! Roligt att ha dig tillbaka. Jag förstår att du inte haft tid då du haft annat att syssla med. Visst är det lite vemodigt att flytta in igen. Så bra om mina bilder t o m kan ge dig inspiration. Jag hoppas att du oxå snart får trädgårdspyssla. Var sak har sin tid. En bra helg till dig oxå!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar dina Getingstorpbilder! Fortsätt så, tack! Fin helg til dig!

    SvaraRadera