Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 15 september 2018

Sent uppvaknande

Du trodde säkert att rubriken handlade om nån plötslig insikt jag fått, men icke. Jag vaknade helt enkelt ovanligt sent i morse, först kl. 7.  Vad berodde då detta på förutom att klockan slog midnatt när jag gick till sängs? Det skulle jag gärna vilja veta då jag känner mig betydligt mera utvilad med sju timmars sömn  i ryggen än med de vanliga fem timmarna. Kan det möjligen bero på att...? Eller kan det vara...? Strunt samma. Det spelar ingen roll då jag även idag har en lång härlig dag framför mig.
Solen var uppe före mig i morse. Det händer inte ofta. 
Apropå bilden, jag undrar om vi kommer att 
använda poolen nästa sommar.




6 kommentarer:

  1. Det är alltid skönt att känna sig utvilad när man vaknar på morgonen. Och vilken morgon förresten - i alla fall här. Här ser det ut som om en fantastisk höstdag väntar med knallblå himmel. (Det kan vara så att den kommer att tillbringas på golfbanan...möjligheten finns...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fin höstdag på golfbanan låter som ett bra val. Hoppas att spelet blir som vädret, d v s strålande.

      Radera
  2. Många har sömnproblem och få vet vad det beror på.
    Jag sover oftast väldigt bra, ca 8 timmar per natt, men inte vid fullmåne, så där vet jag anledningen. Men ibland får inte ens jag till det med sömnen och vet inte varför.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vaknar nästan alltid efter 5 timmar och känner mig då oförskämt pigg och kliver då oxå upp. Har dock en tendens att lura till i TV-fåtöljen i stället efter denna korta nattsömn. Inte så idag dock efter 7 timmars sömn.
      En skön helg till dig oxå!

      Radera
  3. Hahaha! Ursäkta att jag gapskrattar här:-)))))
    Har du tänkt på att alla "vetenskapliga" undersökningen kommit fram till att 7-8 timmars sömn är idealet;-) Det är faktiskt sant!
    Eller så kan det bero på (att du som jag är en nattuggla)... äsch vi struntar i det. Eller så kan det vara (åldern) - äsch vi struntar i det också;-)

    Älskar din humor och insikten som jag själv kommit fram till betydligt tidigare än du;-) Å då lägger jag mig senare och vaknar senare - såklart;-)

    En helt underbar bild förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag blivit en sjusovare. Idag vaknade jag 06.15. Till en ljuvlig morgon för övrigt.

      Radera