Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 13 september 2018

Politiker? Nej, tack!

Är det ok för partiledarna att så här efter valet, dagligen med knappt skönjbara nyanser "tugga"  samma budskap om och om igen så kan väl jag om och om igen visa bilder av min dagliga utsikt. Jag är glad att jag inte satsade på en politisk karriär. Att medverka i det "politiska spelet" är så fjärran från min personlighet som jag kan komma. Men, det hindrar mig inte från att ändå ha respekt för deras insatser även om det inte alltid blir som jag tycker och vill. F f a partiledarna imponerar. Att dom bara orkar. Puh!
Ingen regeringsbildning i sikte här heller, men jag är rätt
nöjd ändå.

15 kommentarer:

  1. Jag är oxå glad att jag inte satsade på politisk karriär!!! Puh!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har vi båda gjort nånting rätt.

      Radera
  2. Du ärligt talat tittar jag hellre 30 respektive 31 dagar/månad på dina fina bilder från Getingstorp än att jag lyssnar på den politiska sörjan vart fjärde år i Sverige. Okej då, politik och religion är inte mina grejer, så innerst inne är jag totalt ointresserad. Å japp, det är jag egentligen ganska så glad för, då jag har en tendens att gå "all in" på ämnen som intresserar mig. Och det är inte alltid så poppis om du förstår vad jag menar;-)

    SvaraRadera
  3. Näe, politik är inte lätt! Jag håller mej till barnafödande jag! Hehe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En nog så viktig uppgift för Sverige.

      Radera
  4. Det blir samma här, lagar och avtal håller jag på med för mina arbetskamrater och så. Steget längre på en politisk kärriär får allt vara. Jag vill nog påstå att jag växlar på den fronten. Men inte för den skull kappan efter vinden.

    SvaraRadera
  5. Det är ju först på senare tid som politiken blivit en så påtsglig karriärväg. När du och jag växte upp såg det annorlunda ut.

    SvaraRadera
  6. Jag föredrar dina bilder från Getingstorp alla dagar i veckan framför politikertugget! Nu är det upp till bevis om man vill ta ansvar eller om hela högen är maktgalna!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det. Det känns dubbelt när politikerna varje dag försvarar "spelet" om makten som något för demokratin absolut nödvändigt. Dubbelt? Ja, både trovärdigt och löjeväckande. Från att, på valdagen, ha varit en viktig väljare så känner jag mig nu som en försumbar åskådare.

      Radera
  7. Ärligt talat har jag inte ens följt vad som pågår efter valet trots att jag ju själv röstade när jag var i Sverige. Nej, hellre tittar jag in hos dig än att lyssna på politikernas spel.

    Texten i din bild antyder om att någon regeringsbildning ännu inte är i sikte!! Blir det en allians är det om jag förstått det hela rätt politikerna själva som bestämmer hur den ska se ut, och inte folket. Fattar inte mycket av spelet de spelar och löften de ger. Nu när jag är tillbaka på Malta känns det heller inte särskilt viktigt eller intressant längre. Tycker din sista mening som svar till Veiken var väldigt träffande!
    Ha en fin helg önskar jag dig från Malta!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!. Visst är det tråkigt med detta "politiska spel". Det känns på nåt sätt ovärdigt. Jag försöker koppla bort "spelet" och njuter i stället av tillvaron på Getingstorp. Du gör detsamma på Malta förstår jag. Ha de gott!

      Radera
  8. Nej, det där medpolitisk karriär känns väl inte som något för mig, och har det inte gjort det förut så känns det ändå mer avlägset idag...

    SvaraRadera
  9. Jag gillar din utsikt och kan tänka mig att den förändras markant med årstiden. Barrträd är inte lika roliga i det avseendet. Nej att vara politiker passar inte mig heller. Jag har provat på. Mycket tuggande och mindre chans att påverka än man kan tro.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera