Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 28 oktober 2018

Att lura sig själv

Minusgrader med snöfall och vinter i antågande.  Då passar jag på att njuta extra av de vackra dagar som ändå ges. Som idag. För att lura mig själv till att våren finns om hörnet så tänker jag 5 månader tillbaka i tiden och när jag tittar på det här inlägget så tycker jag inte att det känns så länge sedan och då blir det lättare att i tanken hoppa 5 månader framåt med våren för dörren. Tänk så bra bloggen är för att kunna komma i rätt stämning.
Min nya favoritutsikt känns idag inte särskilt hotfull.

Inte heller när jag tittar åt andra hållet.

10 kommentarer:

  1. Härligt! Snart är det sommar igen alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes!
      Roligt att höra av dig igen.

      Radera
    2. Kul att du tycker det! Målet är i alla fall att "återvända" men visst vore det bra med några fler timmar på dygnet för att få till det ibland...

      Radera
    3. Bra att du har som målsättning att "återvända" då du har en given plats i min bloggvärld.

      Tiden räcker inte alltid till allt vi vill, men vi får se till att göra det bästa av den tid vi har.

      Radera
  2. Det är härligt att drömma sig bort ibland. Och när man tänker på att det nyss var vår så kommer den nog snabbt igen!

    SvaraRadera
  3. Vi drömmer oss raskt fram i tiden till vårvärmen, absolut!

    SvaraRadera
  4. Think positive! Och det gör du verkligen. Med tanke på hur fort tiden går (när man har roligt) i vår ålder så är det nog snart vår igen. Behövde dina fina bilder precis nu. Min man kom nämligen med den (goda) nyheten att det var 0,5 minusgrader ute. Detta med tanke på dagens hagelstorm och utlovad snö imorgon så var det perfekt tajming från din sida:-)

    PS. Visst är det sååååå himla roligt med ett tronskifte på damsidan. Är otroligt impad över Piteå. Lika besviken är jag över stjärnspäckade Rosengård. Oooops. DS.

    SvaraRadera
  5. Bra att jag kunde bjuda dig på nåt positivt.

    PS. Visst är det bra med tronskifte så kanske tjejer över hela landet ser att fotboll kan vara nåt att satsa på och vinna framgång i. Extra glad är jag förstås för att Norrland sätter avtryck.

    SvaraRadera