Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 26 oktober 2018

Ingen återvändo

Lite väl ödesmättad rubrik kanske, men likväl passande för årstiden. Med minusgrader i morse så vet jag vad som väntar. Jag skulle antagligen inte  använda samma rubrik i slutet på mars. Då blir nog rubriken i stället; Äntligen!
Växthuset är nu inbäddat i frost.

Liksom min nya favoritutsikt.

10 kommentarer:

  1. Men det hänger i alla fall ett hjärta kvar där i ert älskade västhus!

    SvaraRadera
  2. Så observant du är. Hjärterum finns det alltid på Getingstorp.

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Skrattade lite åt Emmas kommentar, för hjärtat var också det första (oooops) jag såg. Tänkte på Alla Hjärtans Dag faktiskt, och undrade om det var kvar sedan dess. Perfekt året runt utsmyckning om du frågar mig.

    Vi har inte haft frost än, men det blir premiär i natt. Minus 0,3 grader i skrivande stund. Men jag läste på en blogg att det ska bli plus 10 grader igen nästa vecka. Yiipphhiieeee:-)

    SvaraRadera
  4. Det där zinkhjärtat har funnits länge på denna plats.D placerade det där avsiktligt ovan entrén till växthuset. En hjärteingång är aldrig fel.

    SvaraRadera
  5. Vackert med infrostat växhus även om lusten att äta ute inte infinner sig. Kallt här också. Agaven ska flytta in imorgon. Ett taggigt projekt som drar med sig ommöblering, nerkklippning av amepelgubbar och städning, blä.

    SvaraRadera
  6. Ja, det är mycket som ska flyttas i dessa dagar. I helgen t o m klockan, blä.

    SvaraRadera
  7. Ja nu är det snart bara vinter och kyla som väntar, men det kan vara vackert också, även om det innebär begränsningar för oss allihop! Julen knackar på om några månader och sedan är det raka spåret mot våren! ;)

    SvaraRadera
  8. "Raka spåret mot våren", det gillar jag.

    SvaraRadera
  9. Se där, se där!!! Förstod att du skulle få bättre utsikt. Nu väntar jag att få se snön på grenarna bara :) Nu ser vi det glädjande i den här årstiden...

    SvaraRadera
  10. Ja, bättre blev det. Jag gör mitt bästa för att fortfarande kunna glädjas åt vintern, även om den för mig är mest ett hinder. Men, hinder är ju till för att övervinnas.

    SvaraRadera