Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 16 oktober 2018

Oåterkalleligt

Den brittsommar vi bjudits på har varit ljuvlig, men nu är den tiden förbi. Hösten har tagit greppet och nu är det bara att acceptera och hänga med in i mörkret. Den lilla ljusning vi bjuds på när övergången till normaltid äger rum är i mitt tycke inget att yvas över. Men, det ska säkert gå att göra något bra av det kommande halvåret även denna gång.  Det finns trots allt en hel del gobitar att se fram emot och då menar jag inte bara jul och nyår. Innan vi når dit ska det finnas en påtagligt livspåverkande gobit att glädjas åt här på Getingstorp om allt går som utlovats och planerat.
Nu har brittsommaren flytt sin kos.

Äppelträdet kämpar för att behålla löven en tid till.


 Musöronen känns fjärran en dag som denna.

10 kommentarer:

  1. Fast visst är björken vacker med det gula!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, björken är alltid vacker, men som vackrast i maj. I vart fall känns det så.

      Radera
  2. Inte visste jag att du gillar cliffhangers;-) Ska bli skoj att läsa sedan vad den "påtagligt livspåverkande gobiten" kommer att vara. Blev riktigt nyfiken nu, och det kanske var meningen;-)

    SMHI och BBC är inte alltid överens vad gäller väderprognoserna. Såg med ett öga idag att det ska bli 18 grader på torsdag. Här alltså. Enligt BBC. I believe it when i see it. Men efter drygt fem månader med kaoooonväder klagar jag inte i år. Det gjorde jag dock förra året;-)

    SvaraRadera
  3. Det har du väl ändå märkt, att jag levererar en cliffhanger då och då. Dessutom borde den inte vara så svårtolkad den här gången.

    Klaga på vädret, det är förspilld energi.

    SvaraRadera
  4. Så hemlighetsfull du låter och självklart blir jag nyfiken. Utan att känna till familjeförhållandena särskilt så kanske man skulle våga sig på en gissning som ny bebis i familjen eller valp?
    Jag går in i den mörka perioden med tillförsikt. Kroppen behöver vila ett par månader efter allt odlande och kanske hinner jag ikapp med sånt som blivit liggande. Håller bland annat på med gamla byfilmer som ska bli visningsbara. En minut tar en timme att göra och jag har 26 timmar att gå igenom. Ett evighetsarbete.
    Ser fram emot den påtagligt livspåverkande gobiten:-)

    SvaraRadera
  5. Nej det är inte en ny bebis eller valp.

    195 normala arbetsdagar/39 arbetsveckor, om jag förstått rätt. Förutsatt att allt går som på räls. Ett passande arbete för den mörka perioden. Så viktigt att någon vågar sig på såna uppgifter för att föra historien vidare till kommande generationer. Lycka till med evighetsarbetet

    Gobiten kommer, jag lovar.

    SvaraRadera
  6. Va spännande det låter med "livspåverkande gobit" tänkte också på en ny bebis eller en hund, men alltså icke så?
    Nåt som vi vet är att hösten verkligen är här nu, nu finns det ingen återvändo!

    SvaraRadera
  7. Det ska förhoppningsvis inte dröja alltför länge innan gobiten avslöjas.
    Ingen återvändo låter ödesmättat, men så är det ju.

    SvaraRadera
  8. Blir självklart också nyfiken på den"livspåverkande gobit" som väntar men tänker inte ge mig på att gissa utan håller mina tummar för att det går som utlovats och planerat :)
    Bilderna som bevisar att sommar övergått till höst är i mina ögon riktigt vackra även om det samtidigt känns en smula vemodigt att det nu blir både kortare dagar och kallare utomhus. Björken är riktigt praktfull!

    SvaraRadera
  9. Gobiten avslöjas vad det lider.
    Visst känns det lite vemodigt att se solen dala allt tidigare.
    Den stora björken är ett riktigt praktexemplar. Hoppas att den står kvar i många år framåt.

    SvaraRadera