Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 15 oktober 2018

Familjen samlad


Igår hade vi barn och barnbarn på besök för att fira D:s födelsedag som inföll förra söndan. Nio personer till bords känns härligt. Det blir bara ett fåtal personfoton med denna gång, mest beroende på att jag har allt svårare att mingla. Det blir helt enkelt för rörigt om jag ska gå runt med kameran och fotokvalitén blir förstås därefter. Bättre då med ett litet antal  foton av någorlunda bra kvalitet.
Dukat till familjemåltid.

Sommarens sista blommor  från trädgården
fick pryda bordet.


Det här vackra kortet hade Alice
gjort till Farmor.

Eftersom barnen älskar gös så blev det repris på
D:s och min middag från födelsedagen.
Till dessert bjöds ett maffigt fruktfat.
Det blev i alla fall två söta tjejer som kom med på bild.
Liv.

Alice.


8 kommentarer:

  1. Haha, fick söta Alice lägga ifrån sig mobilen när det skulle fotas?!?! Förlåt men det verkar liksom ingå superlim vid leverans av telefoner. Samma sak med surfplattor ... Ser det ju hemma på sonen.

    Åh vilket fruktfat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nåt magnetiskt är det med mobiltelefon och ungdomar. Armlängds avstånd är max vad som tolereras.

      Fruktfatet var läckert och räcker ytterligare några dagar till D och mig. Liv och Alice var annars de som var piggast på frukten.

      Radera
  2. Dina bilder är faktiskt aldrig oskarpa och av dålig kvalitet. Jag som inte har ett funktionshinder lägger upp betydligt fler tveksamma foton än vad du gör. Bara så du vet!!!

    Vilken fin dukning! Å så himla kul att höra att barnen gillar gös. Lite (= mycket positivt) överraskande, då barn vanligen inte är så förtjusta i fisk. Bra uppfostran där:-)

    Tuffa Liv med skinnjackan är ju sååååå kul att se! Å Alice har verkligen "vuxit till sig" sedan jag såg henne första gången på din blogg, vilket ju är ett antal år sedan.

    Tycker det är så himla roligt att följa dina barnbarns utveckling från "liten till stor":-)

    SvaraRadera
  3. Tack! Kul att du gillar mina bilder, även de jag tycker är oskarpa. Jag ställer nog rätt stora krav på mig själv. Inga halvmesyrer här inte.

    Barnen har växt upp med att både fiska och äta gös och det har uppenbarligen satt positiva avtryck.

    Visst är det härligt att se tuffa Liv i skinnpaj. Alice, hon börjar ju bli "stora damen". Oj, så fort det går och härligt är det att få följa. Roligt att du oxå tycker om att följa barnbarnens utveckling "från liten till stor".

    SvaraRadera
  4. Förstår att barnen älskar gös, så gott ju! :) Och vilket härligt fruktfat!

    SvaraRadera
  5. Ja, det blev en lyckad måltid.

    SvaraRadera
  6. Sååå mysigt med familjemiddag!!

    SvaraRadera