Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 2 november 2018

En typisk fördom

Idag är det en sån där typisk novemberdag. Trist, grå och färglös. Precis så som jag sedan länge bestämt att november är. Temperaturen dock dräglig,  +10 , så jag kan sitta med öppet fönster och inandas den friska novemberluften. Se där, det finns ljuspunkter även i november.
November, eller hur?

Inte helt färglöst, men ändå november.

Snart har äppelträdet tappat alla löv och då
kan jag urskilja vad som finns där bortom.

13 kommentarer:

  1. Ja, november är nog grå för många. I min familj är det dock en födelsedagsmånad, tre stycken som fyller och vi startat med mannen min på tisdag.

    Men det finns njutning och skönhet i det grå också. Bilderna visar på det och visst är det väl härligt att sitta vid en sprakande brasa och läsa eller titta på tv med en härlig filt omkring sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, det finns njutning med november oxå.

      Radera
  2. Ja, idag var det inte alls soligt, utan grått och regnet ligger i luften! Dock är det ju skapligt varmt ute, så nu ikväll blir det till att cykla till jobbet!
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skönt att du fortfarande kan cykla till jobbet.
      Ha en bra natt!

      Radera
  3. Visst fick du din fördom bekräftad idag. Det fick jag också. Men precis som hos dig var det drygt 10 grader, vilket är helt okej för min del. Det är ju ändå november;-)

    SvaraRadera
  4. Det är underbart att kunna hitta de ljusglimtar och positiva saker som finns. Vissa ser och andra inte! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Jag tänker mig oxå november som svart och blöt. Blir lika förvånas varje gång det råkar vara blått ;)

    SvaraRadera
  6. November är en fin månad, jag brukar studera hur naturen stänger ned liksom... lite tråkigt då innan det ljusa faller till backen dock. Men luften blir klarare som du beskriver, nu är jag lite avundsjuk på dina 10, här tampas det runt 5. Det här med din utsikt har jag tänkt på varje gång man tittar in hos dig. Nu får du rymd ute i det "blå rummet". En fortsatt trevlig helg till er Steve!

    www.nacka144.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo , nog har jag rymd alltid. Fortsatt trevlig helg till dig oxå!

      Radera
  7. Ser verkligen ut som höst hos dej, men ändå vackert!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera