Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 28 november 2018

Prognos


När jag tittade på väderprognosen i morse så utlovades sol idag. Det känns tveksamt om det blir så när jag öppnar fönstret,  insuper den friska novemberluften och noterar att mitt synfält upphör bara några meter bortom tomtgränsen. Inte den minsta lilla glimt av solen kan jag förnimma.
Kl. 09.45: Orkar solen tränga igenom denna dimma?
Detta utlovades.
Kl. 13.45 hade solen ändå gjort ett rätt bra jobb.
Kl. 15.15 badar björkarna på framsidan i sol.




12 kommentarer:

  1. Ja jisses, det var verkligen grått! Men snart kommer D att tända lite julgransljus hos er.

    SvaraRadera
  2. Ja, men det ljusnade faktiskt fram på dagen. ÄVen om vi dragit ner på lularrangemangen så kommer det säkert att lysa en del juleljus på Getingstorp.

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiskt fina bilder, även den med dimman. Lite magiskt är det allt. Här hade vi femte dagen i rad med strålande sol, men fy så kallt det var ute. Men från och med imorgon ska det ju iaf bli varmare. Får väl hoppas på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hoppas att prognosen om varmare håller.

      Radera
  4. Vi hade också sol idag, de få timmarna av ljus innan solen går ner. Jag gick dock inte upp förrän vid 10.30 tiden, så det är mycket möjligt att det var dimma även här på morgonen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med dina arbetstider så har du förstås en annan upplevelse av dygnet.

      Radera
  5. Stort GRATTIS till Spurs seger ikväll. Då lever CL-äventyret vidare för dig! Synd dock att Liverpool inte gick vidare. Men Man Utd klarade det med ett nödrop. Mourinho börjar faktiskt gå mig på nerverna efter alla år. Gillar personer som är excentriska, men han är bara för mycket. Å då syftar jag inte på att han smällde backen i backen om man säger så;-)

    SvaraRadera
  6. Tack, men det satt visst hårt inne. Vi får väl se om dom klarar att ta sig vidare, eller om dom viker ner sig igen i avgörande matcher. Synd på Liverpool som även dom blandar och ger. Klopf har mera att jobba på där.
    Mourinho, en märklig man. Nu verkar all hans energi åtgå till att försvara den egna äran.
    Jag bevakade alla tisdagens CL-matcher, men kunde inte se gårdagens matcher. Det finns ju faktiskt annat än fotboll här i livet.

    SvaraRadera
  7. Det är skönt när solen gör sitt jobb och man ser hur dimman viker. Alla stadier har sin tjusning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst finns det en njutning i alla stadier, det gäller bara att vara mottaglig.

      Radera
  8. Jag kliver bara in för att önska er en trevlig advent!

    SvaraRadera