Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 2 december 2018

1:a Advent

Det är inte mycket som skvallrar om att det är 1:a Advent idag när jag blickar ut. Inomhus  är det annorlunda då D skapat en ljuvlig Adventsstämning i huset. Det får jag återkomma till i ett senare inlägg. Stämningen torde förhöjas ytterligare då det säkert blir glögg och pepparkakor lite senare idag.
Ingen adventsstämning här inte.

Inte här heller.

Men, lite tidigare i morse så lyste adventsstakarna
som D placerat i växthuset.

14 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, och finare blir det med lite snö.

      Radera
  2. Ja titta! Där kom det som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Så fint!

    SvaraRadera
  3. Samma väder här...
    Hade det inte varit för en minijulmarknad på innergården, marschaller, glögg och pepparkakor samt "tända granen ceremoni" så hade jag nog glömt bort första advent.

    Men jag klagar inte över fem plusgrader, inte alls;-)

    SvaraRadera
  4. Vist är det tråkigt!!! Men du får hoppas på glöggen och ett ljus kanske! Jag hade lite flingor i Vemdalen och lite vitt på backen... men hemma vid kusten var det + grader...

    SvaraRadera
  5. Vi gör som vi brukar, tar det som det kommer.

    SvaraRadera
  6. Inte mycket adventsväder där, men glögg och pepparkakor skvallrar om att det faktiskt är advent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kommer inte adventstecknen till mig så får jag komma på nåt själv.

      Radera
  7. Ja, det är tur att advent har kommit med lite ljus i mörkret!
    Idag ska det bli lite adventsstämning här hemma med glögg och pepparkakor, jag vet, några dagar försent,men så blir det när vi båda jobbar obekväma arbetstider!
    Svar: Tack för tipset, tror minsann jag ska tipsa ledningen om att hjälp behövs utifrån på min arbetsplats!

    SvaraRadera
  8. Glögg och pepparkakor passar vilken dag som helst i adventstider.
    Ang. mitt tips; det kan ofta bara framgångsrikt att låta "nya ögon" titta på en arbetsplats som "gått i stå", så varför inte försöka.

    SvaraRadera
  9. Glögg och pepparkakor är inte alls fel i advent. Jag hörde att det var plus 9 i Göteborg. Rena rama midsommarvädret. Dags för färskpotatis och sil kanske..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu går vi en helg med snöblandat regn till mötes, men glögg och pepparkakor slinker ner ändå.

      Radera