Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 25 januari 2019

Glest mellan inläggen

Du som brukar titta in på min blogg har förstås märkt att det blivit allt glesare mellan inläggen på senare tid. Utan egentlig anledning, det har bara blivit så. En möjlig förklaring bjuds jag när jag tittar ut och ser det du ser på bilderna här nedan. Även om det är vackert så kan jag inte påstå att skaparandan kokar med detta vinterlandskap i blickfånget. Snarare är det så att jag i stället fördjupar mig i stillsamma reflektioner; reflektioner som jag väljer att behålla för mig själv.
Vart tog grannbyn vägen?

Visst är det vackert med vinter på landet.

Även när vår stora björk ser ut så här
tänker jag på musöronen i maj.
Motsatsen till inbäddad i grönska.




14 kommentarer:

  1. Man måste följa sin känsla och bloggen har sin tid och andra saker kanske knackar på axeln och pockar på uppmärksamhet! Du bloggar när du känner för det. Basta! :)

    SvaraRadera
  2. Jomen visst är det vackert! I alla fall när jag kan sitta på avstånd och inte behöva känna den bitande kylan (här är det ruggig kyla, knappast bättre egentligen) eller tvånget att skotta.

    Man ska skriva ett inlägg för att man vill, inte för att man måste. Det är ju inte ett vinstdrivande företag, det är en hobby.

    SvaraRadera
  3. Jag är förstås extra känslig för vintern numera eftersom jag då aldrig vare sig kan eller vill ta mig ut på egen hand.
    Du har så rätt, bloggen får inte bli en börda.

    SvaraRadera
  4. Fina bilder tycker jag! Helt ok att blogga olika mycket, som man känner! Jag har nog oxå kommenterat lite mindre, vilket beror på att jag har svårt att kommentera på din blogg från mobilen. När jag är hemma läser jag oftast bloggar på datorn, men på resande fot blir det från mobilen och då är det svårare att kommentera. Önskar en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som bara bloggar från min dator behöver inte brottas med dina problem att kommentera.
      En fin helg önskar jag oxå er i er härliga vintermarina!

      Radera
  5. Håller helt med Emma här. Det viktigaste är ju att vi vet att du lever och är okej, då du dagligen kommenterar hos oss. Det uppskattar jag verkligen, för annars skulle jag nog bli aningen orolig.
    Visst kan jag tillstå att speciellt första bilden är vacker, men den är ju ändå inte så speciellt inspirerande ändå. Vitt och grått är liksom inte mina favofärger om man säger så. Inte dina heller verkar det som...
    Tur då att det är så mycket fotboll på tv då;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, det viktigaste tycker oxå jag är att jag lever och är ok.
      Lite mera fotboll kan jag nog stå ut med. Idag tittade jag på ÖSK-Sirius 3-2. Ingen höjdare om man säger så.

      Radera
  6. Måndag morgon och jag vill önska er på Getingstorp en ny fin vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, detsamma önskar jag er.

      Radera
  7. Bilderna är ju ljuvligt vackra från Vinterlandet. Men jag förstår och jag vet hur det kan kännas när vintern ligger som ett tungt täcke över tillvaron. Det är kallt, det är grått och vintern både känns och är lång. Var ska man då hämta sin inspiration och gnista. Låt det bero, vet ju så väl att du blommar upp när det våras och tids nog är vi där!! Önskar dig allt väl från Malta!

    SvaraRadera
  8. Tack snälla du! Som sagt, tids nog är vi där och då hoppas jag inspirationen återvänder. Ha de gott på ön!

    SvaraRadera
  9. Så vackert! Men kanske inte så enkelt att leva i.
    Huvudsaken är att det kommer in ett litet livstecken då och då från dej. Inspirationen kommer någon gång i framtiden, ska du se.
    Ha det skönt i stugvärmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina vänliga ord! Jo du, nu är det kura i stugvärmen som gäller.

      Radera