Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 1 februari 2019

En bra dag

En tid till får vi nog umgås, vintern och jag.
Vad är det som är så bra idag? Jo, vi är komna in i februari, årets kortaste månad. Det innebär att mars är nära och då är våren nära, i alla fall närmare. Som du förstår så gör jag allt för att intala mig själv att vintern snart är till ända.

10 kommentarer:

  1. Februari är ju för mig en jättebra månad, den vill jag inte vara utan! Ja, utan den hade jag ju inte funnits.

    Din vy är vackrare än min, det öser ned här idag. Men det var faktiskt länge sedan som det regnade så jag gnäller inte alltför mycket. Poolen behövde fyllas på också.

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där, då blev februari ännu bättre. En härlig helg önskar jag oxå er!

      Radera
  2. Det går i alla fall åt det hållet! Själv gillar jag vintern, men jag kan oxå förstå att man kan tycka att den är jobbig! Men som sagt, nu är vi en månad närmare vår och sommar :)

    SvaraRadera
  3. Bra med ditt positiva tänk här! Just idag gällde det faktiskt att tänka i dina banor då snöstormen som rådde här inte värmde om man säger så;-)

    SvaraRadera
  4. Snöstorm i Täby, där ser man. Men, vi tänker positivt.

    SvaraRadera
  5. Visst känner man sig en aning instängd vid den här tiden på året minst sagt, men att önska att tiden ska gå är också att önska livet ur sig på nåt sätt.
    En hel del snö hos er också ser jag. Här har fåglarna börjat "sjunga". Nån gapade så hysteriskt att jag knappt kunde läsa tidningen i morse. Dags att börja spana efter vårtecken.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är tveeggat det dä'r med att önska att tiden ska rusa iväg.
      Så ljuvligt med fågelsång redan, det har jag ännu inte hört, men snart så.
      Ha de gott!

      Radera
  6. Härliga positiva tankar!! Här har vi 20+ idag vilket är ovanligt varmt i februari. Det är bara att njuta för imorgon blir det kallare igen, eller svalare.

    SvaraRadera
  7. Att tänka positivt är en billig förmån som man gärna kan unna sig.
    +29, mums!

    SvaraRadera