Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 17 mars 2019

Det här med vårtecken

Jag dristade mig till att skriva om vårtecken redan i slutet på februari, här och här. Som vanligt var jag för tidigt ute vilket bevisas av  denna morgons bilder här nedan.
                            
Gårdagens utsikt var mycket mera hoppingivande.
                            
Växthussäsongen är ännu fjärran.

14 kommentarer:

  1. Ja, inte ser det särskilt vårlikt ut hos dig men nu är våren iallafall ett steg närmre än den var igår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett steg närmare, så rätt du har.

      Radera
  2. Misstänker dock att det spirar inne i krukorna hos D även om det inte känns som att det spirar i växthuset just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I är är det lugnare på krukspirarfronten. Tiderna förändras och vi med dom.

      Radera
  3. Du var som vanligt före din tid Steve! Men med denna vinterns jojo-väder lär den vita massan vara borta redan imorgon - hoppas jag i alla fall.
    Vad du och alla som bor norr om Dalälven (30 centimeter nysnö enligt en bloggare) fick i form av snö fick vi som regn. Klagar absolut inte så länge nederbörden håller sig till vatten;-) Klockan 16:00 blev det till och med helt blått däruppe:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns inte helt fel att vara före sin tid.

      Radera
  4. Jo det vart ett litet bakslag... men du vet ju hur det kan se ut till sista april på mina breddgrader... men våren den kommer!

    // Åke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet hur det kan se ut där uppe i norr, men jag har ju med åren blivit van en tidigare vårens ankomst här nere.

      Radera
  5. Det ser inte så vårigt ut på dina bilder ... än. Men det kommer förhoppningsvis mer vår snart! :)

    SvaraRadera
  6. Jag får tills vidare nöja mig med att titta på era härliga vårbilder.

    SvaraRadera
  7. Tyvärr ger våren ofta bakslag, men en dag så........
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att bakslagen är passerade nu.

      Radera