Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 24 maj 2019

Blomningstid



Kaprifolen blommar frodigt på jordkällarens tak.
Snart blommar oxå lavendeln längs taket.
Tyvärr klarade löjtnantshjärtat inte förra sommaren.

Silverpäronet vid växthuset växer fint 
och kantnepetan blommar runtomkring.
Se här och så snyggt det nya staketet blev.

Våra maffiga björkar platsar så klart
i majblomningens tid.
                                       

4 kommentarer:

  1. Men å så fint! Snart kan du sitta där i skuggan av nordens olivträd och läppja på lite retsina och peta i dig lite oliver och fetaost!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är väl en nåd att stilla bedja om.

    SvaraRadera
  3. Två inlägg på lika många dagar:-) Det tackar jag för:-) Bilden med kaprifolen på jordkällarens tak är en fröjd för ögat. Så otroligt läckert! Å på tal om jordkällaren - minns du att jag för ett antal år sedan var nyfiken på hur det ser ut inuti en jordkällare. Då lovade du att be D om att ta ett kort. Voilà - då har du ytterligare ett inlägg klart - ja, om D ställer upp som fotograf alltså;-)
    Under tiden sniffar jag lite försiktigt och väntar på att lavendeln ska "slå ut". Älskar doften av lavendel.

    SvaraRadera
  4. Ja, trädgården har en positiv inverkan. Jordkällöarinteriören var det ja, vi får se om jag kommer ihåg det den här gången. Lavendelns blomning hoppas jasg i a f kunna bjuda dig på.

    SvaraRadera