Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 23 maj 2019

"Tomt i tanken"

Relaterad bild
Jag tankade alltid långt innan mätaren nått så här långt.
Det har blivit tunt med blogginlägg på senare tid. Helt enkelt beroende på att lusten inte infunnit sig. Jag har allt oftare kommit på mig själv med att ha "tomt i tanken".  Detta förstås beroende på att jag med stigande ålder fått allt svårare att få min sargade kropp och själ  att hänga med i vardagen.

Jag som aldrig låtit visaren gå ner på rött i bilen utan alltid sett till att tanka i god tid. Men, det var då det. När jag fortfarande körde bil. Det var lättare att då med pedaler och ratt bemästra min bil än vad det är att idag bemästra mig själv.

8 kommentarer:

  1. Jag har bloggat i 14 år. Det går upp och det går ner.

    Fick också på universitetet i en enstaka kurs om skrivande, lära mig att det bästa är att sätta sig vid tangentbordet och skriva, även med tom tank. 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bloggat i 11 år och visst hr det gått upp och ner. Om det bästa är att sätta sig vid tangentbordet och skriva kan diskuteras, men tveklöst löser det upp en hel del låsningar.

      Radera
  2. Förstår att det inte alltid är så lätt att finna lusten att skriva. Jag har lusten, jag har tyvärr inte alltid tiden eller orken. Många gånger har jag också grejer jag skulle vilja skriva om, saker jag undrar över eller spånar om, men som inte alls platsar i bloggen. Hehe, får starta en til blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är tillvaron , ibland finns lusten, ibland inte. Just nu är det väldigt mycket inte. Att starta en ny blogg har dock aldrig föresvävat mig.

      Radera
  3. Ja, jag har märkt att det blivit glesare och glesare mellan dina inlägg. Tycker det är otroligt synd, då jag älskar dina texter och bilder.
    Förstår att din kropp tar ut sin rätt, men visste inte att även din själ är drabbad. Det gör ont att läsa, väldigt ledsamt faktiskt.
    I vår ålder är det inte lika lätt att ladda batterierna eller tanka ny energi som det var när vi var unga. Det tar betydligt längre tid. Med detta sagt så hoppas jag innerligt att du återfår lusten att dela med dig av livet på ditt älskade Getingstorp.
    Kram fotbollskompis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fotbollskompis! Som individ är jag en helhet så när kroppen säger ifrån så påverkas med automatik själen. Jag gör vad jag kan för att återfå lusten och ta mig ur svackan.

      Radera
  4. Är som dig då det gäller bensinen, mot kvarts tank blir jag nervös. Bloggande ja... det kan väl gå lite upp o ned... hoppas du finner dig tillbaka.

    www.nacka144.se

    SvaraRadera
  5. Så vi är flera som tankar i god tid. Bloggandet ja. Det blir vad det blir. Det finns ju så mycket annat som går före och lusten ska användas till när den förhoppningsvis återvänder.

    SvaraRadera