Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 2 juni 2019

Promenadvägar

D och Osborne har ett antal olika vägar dom kan välja på för sina dagliga promenader. Inte minst den här tiden förändras miljön från dag till dag så det finns alltid något nytt och spännande att upptäcka.
Osborne stortrivs på sina promenader med matte.

Här finns så mycket att upptäcka.

Matte känner för att njuta en stund ibland, 

innan det är dags att vända hemåt.

6 kommentarer:

  1. Snacka om total njutning! Bilden på D som Ozzy tagit antar jag är helt underbar och ger ordet selfie en helt annan mening;-) Å då jag inte sett Ozzy på ett bra tag så måste jag säga att han har förändrats. Kan hända att han börjar bli vuxen eller så behöver han klippas;-)
    Helt underbara foton som sagt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en riktig njutarbild. Osborne har ju blivit 3½ år så visst har han förändrats. D sköter klippningen när det är dags.
      Kul att du gillar bilderna.

      Radera
  2. Vilken fin promenadsugnes. Inte så svårt att njuta i det där fina vädret heller. Fina bilder. Tänk så många lukter Osborne tog in. Jag kommer på en sak, min farfar hade Osborne som tilltalsnamn, inte ofta det kommer upp numer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, namnet Osborne hörs inte ofta numera.

      Radera
  3. Det är klart att matte ska få njuta hon med! Inte bara hundar och katter som kan njuta i gräs och sol!

    Du har väl hört det där om skillnaden mellan barn och vuxna när de kommer till en äng: barnet springer runt över hela ängen med springfyllda ben medan den vuxna lägger sig ned och njuter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart ska matte få njuta, det har hon gjort sig väl förtjänt av.

      Radera