Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 1 juni 2019

Trädgårdsdag

Igår hade vi en skön trädgårdsdag vilket innebar att D lade sista handen vid planteringarna i växthuset och jag tittade på och kom med glada tillrop. Dagen avslutades med att D bjöd på en spännande sallad i växthuset.
Snart domineras den här bilden av gurkor och tomater.

Allsköns kryddor står att finna både i och utanför växthuset.

Dukat till måltid.
En fräsch och vacker  
sommarsallad.
D:s egenkomponerade sallad bestod av
buffelmozzarella med tomater, maskrosblad, 
späda granskott och basilikadressing.



10 kommentarer:

  1. Spännande måltid. Så vackert inuti ni har det i växthuset. Och lycka till med växtligheten.

    SvaraRadera
  2. Den salladen vill jag gärna äta igen. Nu hoppas vi på frodig växtlighet.

    SvaraRadera
  3. Nu är det sommar, eller hur!!? Bilden med kryddorna och speglingarna av Getingtorp i fönstret är magnifik! Salladen såg ut som ett konstverk. Japp, ögat ska också få äta och njuta där. Sedan tycker jag att salladen innehöll spännande ingredienser som jag faktiskt aldrig ätit - maskrosblad och granskott. Vilken vågad kombo!

    PS. Har du börjat ladda upp än;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul med lite vågade kombos. Tänk så mycket naturen har att erbjuda.

      PS Slutsignalen gick just. Ingen bra match, men rättvist att Liverpool fick en titel ändå.

      Radera
    2. Precis min analys också. Om du läser min blogg imorgon som får du en "expertkommentar från tv-soffan". Synd att du slutat kommentera hos mig förresten. Är bloggen alldeles för tramsig/tråkig för din smak eller. Kan hända att min blogg är aningen "annorlunda" just nu, men det har sina orsaker. Men jag kämpar på med min livslina (läs: bloggen) just nu. DS.

      Radera
    3. Nej då, din blogg är inte alls tramsig/tråkig, det är mitt bloggande som går på sparlåga just nu.

      Radera
  4. Vilken underbar sallad!!! Era växthusmåltider är alltid så fantastiska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, D hon kan skapa det mest spännande måltider.

      Radera
  5. Granskott är ju sådant som man åt när man var liten, ska vara mycket nyttigt. Samma sak med späda maskrosblad. Har dock aldrig ätit det på tallriken. :D

    SvaraRadera
  6. Det blev riktigt lyckat och så vackert dessutom.

    SvaraRadera