Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 23 juni 2019

Sommarjobb


D har  hela veckan slitit med poolen som vi inte hade igång i fjol. Efter att ha tömt, rengjort och fyllt den igen så behövde några slangar bytas och så behövde alla kopplingar gås igenom för att se att de var täta. Så långt var allt väl, men nåt fel är det då vattnet inte pumpas runt som det ska. Nu är det operation felsökning som pågår och förhoppningsvis hittar hon felet och får igång poolen för ett välförtjänt bad.  Även i år konstaterar jag att det är mera slit än nöje med pool.
Bl. a. chockklorering återstår att göra.

När D jobbat klart för dagen bjöd hon på rostade primörer med halloumi och citronyoghurt. Det blev en sen middag i växthuset, en middag som avslutade först vid solens nedgång. Oj, så njutbart.

Bara nyttigheter på Midsommardagens middagstallrik.
Sigge och Osborne är så klart med 
när vi sitter i växthuset.



8 kommentarer:

  1. Ni har ju som ett helt paradis. Poolen ser helt inbjudande ut. Det kan vara förknippat med lite fel att ha pool och så... men allt går att lösa. Rent spontant vill jag föreslå D att kolla så pumpen cirkulerar/roterar, den kan fastna bara när den står i dvala över vintern. Om det är det kolla om det går att "rucka" på den. Förslagvis att plocka in den i värmen över vintern. Avlagringar/korrision och sånt kan sätta käppar i hjulet. Jag ser du återigen fick en njutbar middag. En fortsatt trevlig söndag till Er båda. Önskar D lycka till med poolreparationen nu!

    SvaraRadera
  2. Vi är lyckligt lottade du och jag som har var sitt Paradis. Tack för tipsen om poolen. D har gått igenom alla komponenter och testat ett antal åtgärder, men ännu utan framgång. Men, jag är övertygad om att hon löser det. Det brukar hon göra.
    Jag har vidarebefordrat ditt "lycka till". En njutbar söndag önskar jag oxå er!

    SvaraRadera
  3. När en pool inte fungerar som det ska, då är det mer slit än nöje. När det fungerar, då är arbetsinsatsen minimal (kanske 30 min i veckan). Det är i alla fall min erfarenhet efter fyra år i det här huset och poolen som ju bara krånglade i början.

    Önskar D lycka till med felsökningen och åtgärdandet så att hon åter kan få njuta lite!

    SvaraRadera
  4. Jag vidarebefordrar ditt "lycka till". Just nu ser jag bara skymten av henne där nere i "underjorden".

    SvaraRadera
  5. Bra att du fick några tips på felsökning av Åke. Om du kollar hans inlägg idag, så ser du att han också har en pool som han värmt upp till 40 grader. Han har kanske en poäng där med vinterförvaring, för er pool har ju legat i ide under två vintrar nu. Hoppas problemet löser sig.
    Maten - mums! Å bilden på Sigge och Ozzy i bakgrunden är en höjdare:-)

    SvaraRadera
  6. Snällt av Åke att komma m,ed tips på lösningar. Pumpen tar vi in under vintern så det är inte problemet. Vi hoppas så klart att det löser sig snarast.
    Maten var mums och våra killar är ju bara så härliga.

    PS Nu ska jag titta på Frankrike-Brasilien.

    SvaraRadera
  7. Jag har förstått att en pool medför en del jobb, hoppas D hittar felet,sen kan ni njuta av sköna bad!
    Mysigt att kunna sitta i växthuset och äta middag med både Sigge och Osborne som sällskap!

    SvaraRadera
  8. D fixar nog så att hon kan få sina välförtjänta bad.
    Visst är det skönt att vi alla kan njuta av våra växthusmåltider.

    SvaraRadera