Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 24 juni 2019

Jubileum

Igår bjöd D på en sommarsallad med rostade nötter och
ugnsrostat bröd med basilikaolja.
Igår för tio år sedan, tisdag den 23 juni 2009, åt vi första måltiden i vårt då nybyggda växthus. Nej, jag kommer inte ihåg vad vi åt och har tyvärr  inget inlägg att länka till. Helt enkelt beroende på att jag vid den tiden inte var så erfaren bloggare och skrev väldigt lite om livet på Getingstorp. Bilder i nån större omfattning hade jag heller inte lärt mig att använda så det blev mestadels bildlösa textinlägg. Det första inlägget om växthuset och dess tillkomst hittade jag här. Koncist och föga upphetsande. Men redan då var det viktigt för mig att D skulle få förverkliga sina drömmar här på Getingstorp. Det gillar i a f jag att läsa.


Vid 21-tiden  tyckte Sigge att det var dags 
att gå in. Osborne hänger kvar ett tag till.


6 kommentarer:

  1. Grattis till Jubiléet! Ni har verkligen haft nytta av växthuset i 10 år. Ett lyckat bygge!

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som en god jubileumsmåltid! Och då får man ju säga att bloggen utvecklats å det positiva, väldigt trevligt att få se bilder! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nyttig och god måltoid. Tack! Även jag tycfker att bloggen utvecklats till det bättre.

      Radera
  3. Tiden går fort om man har roligt. Å det har du och D då verkligen haft - för det mesta i alla fall. Stort GRATTIS till jubileet av er fina växthus. Å jubileumsmåltiden var då verkligen inget fel på heller. Mums!

    Bilden på Sigge är underbar, eller rättare sagt din tolkning av hans beteende är så himla rolig:-)

    PS. Sveriges första halvlek mot Kanada var ett dåligt skämt. Men f*n vad laget lyfte sig i andra. Å nej, jag tar inte tillbaka vad jag sagt om Hedvig Lindahl i en kommentar till dig, men straffräddningen var riktigt bra. Inte riktigt i Ravelli-klass mot Rumänien 1994, men nära. Där hade kommentatorn Lasse Granqvist rätt faktiskt.

    Men hon växte faktiskt efter den räddningen.

    Ja, Tyskland IGEN i kvartsfinal. Suck säger jag bara. Vad tycker du???? Ska vi någonsin slå Tyskland? Är tveksam. Kalla mig för pessimist eller realist;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nog har vi haft roligt för det mesta. Det kan vara bra att ha med sig ibland. Som du vet är jag kattmänniska och förstår därför hur katter tänker. Dessa härligt egensinniga varelser.

      PS Sverige bytte verkligen skepnad till 2:a halvlek. Det här var kanske vad Hedvig behövde för att gå "en ny vår" till mötes.

      Jag har en bra känsla inför Tysklandsmatchen och tror att det kan vara dags nu.

      Radera