Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 20 juli 2019

Ännu en sån där kväll

Igår kväll väcktes härliga minnen till liv igen då D bjöd på smörrebröd. Under det gamla äppelträdet så klart. Just nu blir vi bortskämda med njutbara kvällar då det bjuds dryga 20 grader ända fram till mörkrets inbrott.
D:s ljuvliga smörrebröd.

GUBBEN finns, men inte GUMMAN.

Ännu en ljuvlig kväll går mot sitt slut.

12 kommentarer:

  1. Och en till ikväll utgår jag ifrån! Å fler nästa vecka om man får tro väderprognosen, vilket jag faktiskt vill göra för en gångs skull. Smörrebröd = MUMS! Så gubben drack gubben;-) Var ölen god?

    SvaraRadera
  2. Jo då, det blev utemåltid i kväll oxå, men inte under äppelträdet. Vi är lyckligt lottade och har flera utealternativ att välja på så i kväll blev det uteplatsen jämte glasverandan. Gubben var ok och tjeckisk öl gillar jag. Just denna är en favorit.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar kväll igen. Med det trevliga matbordet kan det inte bli fel heller. Ölen har fin karaktär. Smörrebrödet såg intressant ut. // Åke

    www.nacka144.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nrj du, inget fel på det bordet inte.

      Radera
  4. Denna härliga sommar! Äntligen har vi fått några droppar regn här, men solen ligger och vill fram igen!
    https://www.youtube.com/watch?v=ADB1o1Yg-Yg
    Jag kom att tänka på den här låten med Ulla Billquvist!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna synnerligen nyckfulla sommar.
      Tack för det låttipset. Googlade förstås och lyssnade.

      Radera
  5. Jaså. Mörkret gör inbrott hos er. 😉

    Det sker inte hos oss i någon större utsträckning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyckliga är ni som har ljuset som er bundsförvant.

      Radera
  6. Det ser verkligen delikat ut, nu blev jag ju hungrig!

    SvaraRadera
  7. Det var delikat, och jag blev mätt.

    SvaraRadera
  8. Så mysigt! Blir lite inspirerad att fixa smörrebröd nån dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra, slå till med smörrebröd nån härlig kväll ute på däck.

      Radera