Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 4 augusti 2019

Augustikväll i glasverandan

Glasverandan har blivit vårt nya favoritmatställe. Det passar extra bra nu när kvällarna blivit svalare och mörkret lägrar sig tidigare. I fredags kväll bjöd D på en läcker räkmacka där ute. När mörkret kröp närmare, vilket det snabbt gjorde,  tände vi ljus och njöt av den ljuvliga augustikvällen.
Kl. 20.05


Kl. 22.08

4 kommentarer:

  1. Ajdå, nu blir jag ju sååå sugen på räkmacka :) Den är mysig, er glasveranda!

    SvaraRadera
  2. En räkmacka sitter aldrig fel. Inte en glasveranda heller.

    SvaraRadera
  3. Er glasveranda är så otroligt fin och inbjudande. Ja, vacker är den också. När jag ser räkmackorna gråter jag nästan, för jag kan ju inte äta dom, då jag är allergisk mot räkor. Får väl njuta av kräftor nästa helg istället...

    Bilden över "nejden" klockan 22:08 är magisk! Med tanke på att du och jag har ungefär samma kamera (alltså inte en fem kilo tung systemkamera) har du lyckats utomordentligt här. Ja, jag är avis på bildkvalitén...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glasverandan är en pärla. Kräftor är ju ingen dålig ersättning. Det blir det snart här oxå, men surströmming för mig.
      Bilderna blir som dom blir, men kan ibland bli riktigt bra ändå.

      Radera