Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 3 augusti 2019

Högt upp i det blå

För en stund sedan uppenbarade sig nåt där borta, högt upp i skyn. En luftballong som förvisso var läcker att se, men jag kände ingen längtan efter att befinna mig ombord.
En luftballong långt där borta.

Snart ser jag texten på den.

"Ricknes, likvid & sinnesro" står det visst. 
Tidigare okänt för mig, men nu vet jag mera.

2 kommentarer:

  1. Nej du! Jag skulle aldrig våga åka en sådan tur heller. Men vi har en landningsplats för ballongerna inte så långt ifrån där vi bor, så det händer ganska ofta att ballongerna flyger över vårt bostadsområde. I år har det varit färre än föregående år faktiskt. Vet inte varför. Har nog visat några bildbevis på bloggen.

    Googlade företaget redan innan jag kom till din sista bild (typiskt jag;-) ) och "landade" på Ricknes Redovisning. Ja, som du sa, nu vet du och jag vad företaget står för. Hade varit roligare med en lite mera färgglad ballong. Konstigt nog är även ballongerna som flyger här är ovanligt tråkiga i år. Ja, ja. Tvåfärgstryck är uppenbarligen billigare än fyrfärgstryck. (Här talar den gamla grafiska formgivaren;-) )

    SvaraRadera
  2. Det känns tryggare här nere på jorden.

    Jag googlade förstås oxå för att få veta mera. Jag tycker att den blågula färgkombionationen är rätt smakfull. Sedan är det väl viktigt att namnet inte försvinner i ett myller av färger kan jag tro.

    SvaraRadera