Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 22 december 2019

God Jul & Gott Nytt År!

Det är länge sedan senast jag var ute på bloggen, men en jul- och nyårshälsning vill jag i a f bringa er där ute. När jag blickar ut genom fönstret är det inte mycket som minner om jultider. Färgerna, grått, grönt och brunt dominerar. Annat var det 2015 som du ser på fotot här nedan. Allt gott önskar jag dig!
Så här såg växthuset på Getingstorp ut i december 2015.

8 kommentarer:

  1. God Jul och ett Gott Nytt är till alla på Getingstorp.!

    www.nacka144.se

    SvaraRadera
  2. Detsamma önskar jag er där uppe i norr!

    SvaraRadera
  3. Senast du bloggade var för exakt tå månader sedan, och du ska veta att jag saknar dina inlägg.
    Ingen snö här heller, men jag klagar inte. Visst är det fint att titta på ett snölandskap eller ert fina växthus för den delen. Men att halka omkring i snön och på is, för att inte tala om snöröjning på Getingstorp, så klagar jag ändå inte. Antar att du och D har liknande tankar.

    2020 lär ju medföra en del ändringar i ditt och D:s liv. Jag önskar och hoppas att ni kommer bli nöjda och lyckliga. Det gör jag verkligen.

    Då det troligen kommer vara den sista julen på Getingstorp för er så är jag säker på att ni och familjen med lilla Liv (som inte är så liten längre) kommer njuta lite extra. Ja, och du lär ju mumsa i dig julskinka också;-)

    God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  4. En God Jul och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag oxå dig!

    Du är som alltid uppmärksam, det var på dagen 2 månader sedan senast.

    Snöröjning hoppas jag att vi helt slipper i vinter då vi gjort oss av med snöslungan. Behövs inte i framtida boende. Vid kommande flytt ska bara det absolut nödvändiga med, resten ska på olika sätt avyttras.

    Jo, nog blir det förtändringsar i vårt liv alltid, vi får se var vi landar till slut. Vi hoppas och tror på en bra lösning så att vi kan fortsätta njuta av vårt liv tillsammans.

    Sista julen på Getingstorp låter lite ödesmättat, men det är ju en realitet. Inget konstigt med det egentligen. Julen firar vi så klart här hemma med barn och barnbarn och visst ska vi njuta. Just julskinkan muimsar jag nog inte på, men D har gjort så mycket annat gott så mätta och nöjda lär vi alla bli.

    SvaraRadera
  5. Steve! Jag önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År 2020. Ett årtal som ännu har sina oskrivna blad och jag hoppas, önskar och tror att det kommer att bli ett bra år för dig och D.
    Vissa förändringar kommer säkerligen ske men inte till det sämre. Framtiden känns ljus, ni har varandra, det viktigaste av allt, ta hand om varandra 💕

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anita!
      Visst, det viktigaste är att D och jag har varandra och vi jobbar för och hoppas på en bra lösning för ett fortsatt bra liv tillsammans.
      Allt gott till dig och din familj! Hoppas att ni oxå snart hittar det där ultimata boendet. Vi sätter vår tilltro till ett lysande 2020.

      Radera
  6. I all hast, ha en underbar jul! Ge D en kram och be henne ge dig en från mig tillbaka. Saknar dina inlägg och kommentarer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Emma! En underbar jul önskar jag oxå er! Kramarna är levererade. Det känns bra att vara saknad. Förhoppningsvis får jag i en framtid energi till nya inlägg och kommentarer. Allt gott!

      Radera