Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 21 januari 2021

Ljusare tider stundar

Förutom  att jag fått min första covid 19-vaccination ( vaccination nr. 2 nästa vecka ) och att Donald Trump nu är avförd från den politiska scenen så fick jag igår ytterligare en påminnelse om att vi går ljusare tider till mötes. Detta då det utanför mitt fönster pågår beskärning av Stadsparkens träd. Min tillvaro är inte speciellt händelserik så det gäller att ta vara på det som ändå bjuds.

Här pågår beskärning av Stadsparkens träd.

 

6 kommentarer:

  1. Det är faktiskt riktigt intressant att följa arboristernas arbete när de beskär träden. Hos oss brukar det ske under hösten. De vet verkligen vad de gör. Jag menar för mig är en gren en gren, men så är ju inte fallet. Vilken gren ska kapas och vilken behållas. Gissar att de var sysselsatta ett bra tag. Så lite underhållning fick du på köpet.

    PS. För första gången i mitt liv såg jag hela installationen av president Biden och VP Kamala Harris. Trodde det skulle vara hur tråkigt som helst, men det var det absolut inte. Å att se Trumpen lämna Vita huset kändes så himla rätt. Biden har ju redan påbörjat "städningen" efter Trumpen. Hoppas Biden klarar leda USA ur såväl C-19 krisen som den ekonomiska krisen för att inte tala om att återställa förtroendet för USA som hela världen tappat på fyra år. Önskar honom verkligen lycka till. Det kan behövas! DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olika träd behöver omsorg vid olika årstider har jag förstått. Nog tar det tid allt. Skyliften har stått i två dagar här utanför och då har de arbetat med bara två träd. Visst är det trevligt med lite "underhållning" i min nya tillvaro.
      PS USA har aldrig stått högt på min popularitetslista. Visst behöver Biden en lyckospark för att lyckas återställa vad Trump raserat.

      Radera
  2. Men så bra att vaccinationen kommit igång. Ja Donald ja... det var en som räknade upp bra mycket positivt om han häromdagen hur mycket som kommer att stå sig återstår att se, jag lade inte så mycket på minnet. Vi går mot ljusare tider i var fall för vi fick 40 cm snö till igår... sedan varet det regn på kvällen och vi har +3 nu. Jag skottade inte igår så det blir lite extra jobbigt idag, men jag har traktor så jag sliter inte på kroppen men det kommer att ta tid. Du har ju också lite snö. Det händer då lite utanför fönstret.

    SvaraRadera
  3. Nu får vi bara hoppas att vaccinationerna får avsedd effekt. Att de inte bara skyddar mot sjukdom utan oxå hejdar smittsamhet,
    Ytterligare 40 cm snö, det var länge sedan jag omgavs av de mängderna. Det är bra att du inte sliter för hårt på kroppen.
    Nu när det ljusnar så ser jag att skyliften står kvar så det kommer nog att hända mera utanför mitt fönster.

    SvaraRadera
  4. Tack för att du sprider positivitet🌷!
    Det behöver vi mycket av.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! D u har så rätt, inte minst i dessa tider.
      Trevlig helg!

      Radera