Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 28 januari 2021

Ännu ljusare tider stundar

 Så har jag då fått min andra spruta.

Efter att igår ha fått covid -19-vaccination nr. 2 så vågar jag mig på dagens rubrik. Det känns i alla fall hoppfullare. Nu hoppas jag att D oxå snart blir vaccinerad så att vi kan träffas igen. Jag längtar efter samtal, fikastunder och gemensamma måltider med god mat och dryck .

10 kommentarer:

  1. Så skönt att läsa att du har fått dina två sprutor nu när bråket satt igång angående leveransproblem och felaktig tilldelning. Gissar att du fick Pfizers vaccin.
    Nu när allt verkar vara försenat så antar jag att du/ni får vara väldigt tålmodigt till minst april innan D får sina sprutor. Om hon nu inte "tränger sig före som GW Persson gjorde...

    SvaraRadera
  2. Jo, det var Pfizers jag fick. Vi får väl vackert vänta och se när det är D:s tur. Att strida om turordningen i kön eller försöka "tränga sig före" är knappast något som gagnar planeringen

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du känner så!
    Hoppas D också snart får sin!
    Hoppas du får en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Ja, vi får hoppas.
    Helgen har börjat bra med sol från en nästan klarblå himmel.
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  5. Härligt att höra att du fått båda doserna! Det känns som att det går lite långsammare än man skulle önska, men skönt att det är på gång!

    SvaraRadera
  6. Ja, det har ordnat sig snabbt för mig. Hoppas att D oxå snart får sina doser så att hon kan besöka mig igen. Det är tålamodsprövande för alla nu. Vi får hoppas att vaccintillgången blir god och att vaccinationstakten ökar.
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  7. Hej Steve. Tittar in här hos dig o ser att du fått spruta nr 2. Så bra.. Jag ska läsa ikapp din blogg.. Hälsn. Katarina fd Kattas Betraktelser

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Katta! Så roligt att du tittar in. Det har runnit mycket vatten under broarna sedan senast vilket du kommer att upptäcka när du läser i kapp min blogg. Ha de gott!

      Radera
    2. Hej vännen, jag ser det.. Höres

      Radera
    3. Så roligt att du tittar in igen. Allt gott!

      Radera