Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 16 maj 2021

Händelserikt

 Att ha Örebro stadspark som närmsta granne  innebär att det  alltid finns nåt intressant att fästa blicken på när jag tittar ut. Med den senaste veckans värme så har det formligen exploderat bland all växtlighet och med detta kommer oxå människorna. Många är de som legat och solat eller avnjutit en picnic vilket varit upplyftande att se. 

Igår vände emellertid vädret och det blev grått värre. Men, plötsligt lystes parken upp av ett bröllopsfölje som du ser på bilden nedan. Som sagt, alltid händer det nåt där ute. 




Jag har själv  inte varit ute på nån parkutflykt ännu, men det kommer så småningom. Närmast ser jag fram emot att kommer på besök i morron den syttende mai då jag fyller år. Min första födelsedag här på Sirishof. 



2 kommentarer:

  1. Stort, Stort GRATTIS på fördelsedagen! Gubben lever än :-) Så brukar min husläkare säga till mig, fast han säger "tanten" istället för "gubben".

    "Din" stadspark är inte helt olik "min" innergård. Där händer också alltid något. Allt från födelsedagsfirande, bröllop och studentskivor, för att inte tala om boulespel två gånger i veckan. Härligt med en levande "omgivning".
    Hoppas du och D hade en toppen dag och firade ståndsmässigt. Gissar och hoppas att du bjuder på några bilder:-)

    PS. Såg du Chelsea-Barcelona CL-finalen för damer på Gamla Ullevi igår? Trots ett miserabelt utbud hos dig borde du ha kanal 6 som i normala fall är inget att hänga i julgranen. Finalen var en överraskning för mig. Visste inte att Barcelonas damer var såååå duktiga. Jag menar Spaniens damlandslag rosar ju inte direkt marknaden i vanliga fall. DS.

    SvaraRadera
  2. Stort TACK! Jo, då än hänger gubben med, Så lätt viker vi inte ner oss, eller hur?
    Visst är det härligt med en "levande omgivning". Som du ser av dagens inlägg så firade D och jag som sig bör.

    PS Visst såg jag CL-finalen mellan Barcelona och Chelsea och imponerades av Barcelona. Chelsea däremot var en riktig besvikelse.

    SvaraRadera