Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.
Visar inlägg med etikett chefsbonus. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett chefsbonus. Visa alla inlägg

fredag 11 januari 2013

Innovativ personalpolitik



Att SAS befinner sig i kris är väl känt. En vanlig åtgärd i kristider är att "minska kostymen", vilket ofta betyder att säga upp personal och/eller lönesänkningar.
Svårt att lyfta?
Nu har SAS utöver detta hittat en alldeles ny medicin. Chefer får en halv årslön som  bonus om de stannar i företaget. Hur förankras ett sånt beslut hos kabinpersonalen?