Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 3 april 2009

Wanja Lundby-Wedin- en äkta amatör

LO-ordföranden har haft träff med gräsrötterna. Ja, hon har via Aftonbladet chattat med tidningens läsare.
Bl. a. säger hon så här om sina styrelseuppdrag: Jag är inget styrelseproffs. De flesta uppdrag handlar om att forma fackliga strategier. Utbildning får jag kontinuerligt av LOs experter.
Håller med dig Wanja, något proffs är du inte. Du är en renodlad amatör vilket du med all önskvärd tydlighet visat.
Vilka fackliga strategier har du format i AMF:styrelse ?
Har du skolkat från lektionerna eller har LO dåliga experter ?
Jag uppmanade Mona Sahlin härom dagen att skaffa sig en strateg. Du bör nog göra detsamma. Just nu uppfattar jag dig mera som en seriefigur än som LO:s ordförande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar