Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 7 september 2011

Viasat är ett gissel

Viasat har ett bra programutbud, inte minst vad gäller dokumentärer och sport. Vad hjälper då detta när sändningarna kastar in handduken i tid och otid. Jag har haft Viasat sedan vi flyttade hit 2008 och samma problem upprepas:
Återkommande meddelanden om att:
- programkortet är fel isatt eller av fel sort.( samma kort har suttit i hela tiden )
- du har inte denna kanal i ditt utbud. (trots att jag har det)
Dessa problem återuppstår även fast jag fått byta box och fjärrkontroll. Det gick väl an så länge garantin gällde men nu kostar det skjortan. Fjärrkontrollen har ånyo upphört fungera, helt utan min förskyllan. En tredjedel av touchknapparna fungerar inte.

Viasat har dock en mycket bra telefonsupport där jag alltid blir väl bemött och får gott om tid för att förklara mitt problem. Jag ledsnar ändå att ringa då samma fel uppstår gång på gång och jag får samma råd om åtgärder gång på gång.

Igår hade jag fyra olika supportkontakter och bilden kom och gick, slutligt goodbye blev det när Sverige gjorde avspark för 2:a halvlek mot San Marino. Missade förstås 5 mål men det kan jag stå ut med. Tråkigare är att nu missar jag allt de närmaste dagarna, i avvaktan på att jag får ett nytt programkort.

Eftersom jag jobbar hemifrån och dessutom spenderar hela vinterhalvåret inomhus så är TV en väldigt viktig kontaktyta för mig vilket gör mig extra känslig för dessa eviga störningar.

Kommer det att bli bättre med ett nytt programkort och i så fall, varför får jag det först efter 3 år av återkommande problem?

5 kommentarer:

  1. Jätteirriterande när saker och ting inte fungerar! Här i Glyfada är det ofta problem med internet och det gör mig GALEN!!! :)

    SvaraRadera
  2. eva i Aten:Som tur är fungerar internet utmärkt för mig. Det är viktigare än TV m. t. p. jobbet och alla trevliga bloggkontakter.

    SvaraRadera
  3. Under ett antal år var jag kund hos Viasat och det var snarare regel än undantag att jag var tvungen att vända mig till kundsupporten när jag ville se ett program. Beskedet från supporten var då i regel att de skulle skicka en signal inom några timmar och jag borde under denna tid ha den aktuella kanalen påslagen. När kanalen sedan väl fungerade var programmet i ofta slut.

    Så här höll jag på i några år innan jag lämnade Viasat.

    SvaraRadera
  4. Hej Steve!

    Mitt namn är Angel Krotnev och jag arbetar på Viasat.

    Vi vill självklart inte att det skall vara på detta vis. Jag förstår att ni känner er frustrerad, särskillt då Tv är en viktig faktor i tillvaron.

    Jag hoppas att detta kommer att lösas med ett nytt kort.

    Ni är hjärtligt välkommen att kontakta oss på socialmedia@viasat.se med era uppgifter och en beskrivning på ärendet om ni känner att det finns något mer vi kan göra.

    Vi skulle gärna vilja följa upp ärendet också, för att se till att det blir löst.

    Jag hoppas att vi kan lösa detta.

    Mvh Angel Krotnev

    Viasat Support

    SvaraRadera
  5. Angel, Viasat support: Så glad jag blir av din kommentar. Det här är att handha kundklagomål på ett bra sätt. Har fått nytt kort idag med Posten och ska prova det så snart jag kan. Antar ditt erbjudande om hjälp i det fall problemen kvarstår/återkommer.

    SvaraRadera